İsrail'in Irkçılığı
17 Ağustos 2011 Çarşamba, 15:21 tarihinde {Gel, ne olursan ol yine gel} tarafından eklendi
TEKVİN
BAB: 32
AYET: 24-30
S: 33 Ve Yakup yalniz basina kaldi ve seher sökünceye kadar bir adam onunla güresti. Ve onu yenmedigini görünce uylugunun basina dokundu, ve onunla güresirken Yakub'un uyluk basi incidi. Ve 0'na dedi: Birak gideyim, çünkü seher vakti oluyor. Ve dedi: Beni mübarek kilmadikça seni birakamam. Ve ona dedi: Adin nedir? Ve 0'na dedi: Yakub ve dedi: Artik sana Yakub degil, ancak Israil(1) denilecek; Çünkü Allah ile ve insanlarla ugrasip yendin. Ve Yakub sorup dedi: Rica ederim adini bildir. Ve dedi: Adimi niçin soruyorsun. Ve orada onu mübarek kildi. Ve Yakub 0 yerin adini Peniel(2) koydu; Çünkü: Allah'i yüzyüze gördüm, ve canim sag kaldi, dedi.
(1) Israil: Allah'la ugrasan.
(2) Paniel: Allah'in yüzü.
Simdi ismini yukaridaki M. Tevrat ayetinden alan ve "Allah'i ve insanlari yenen" manasina gelen "Israil" devletinin ırkçı ideolojisini inceleyelim:
Buraya kadar Yahudi dininin içindeki tahrif edilmiş, yanlış unsurları ve Siyonizmin bunları ırkçı ve faşist ideolojisi için nasıl kullandığını inceledik. Kuşkusuz Siyonizm adına İsrail devleti tarafından gerçekleştirilen tüm insanlık suçlarını şiddetle eleştirmek gerekir. Ancak bunun yanında İsrail'de din konusunda oldukça samimi bir dindarlık da vardır ve bu, takdir edilmesi gereken bir tavırdır.
Ilk önce Israil'de hayati taniyalim. Israil'de din ve milliyet birbirini destekleyici olup tam bir kaynasma içindedir. Israil devleti kelimenin tam mânâsiyle dindar bir toplum durumundadir. Yahudi dinî aleyhinde en küçük bir tahlil ve tenkide asla izin verilmez. Kimse böyle bir tenkidi yapmaya cesaret edemez. Dini görevlileri küçümsemek ve gerici damgasiyle belirtmek orada aslâ kimsenin yapamayacagi bir istir. Üniversiteli Yahudi ögrencileri baslarinda din adamlariyle birlikte gösteriler düzenlerler. Dini günleri hep birlikte yasarlar. 3 milyon nüfuslu Israil'de Türkiye'deki dinî okullarin 2 kati dini egitim veren kurulus vardir. Yemin (Sivil hayatta ve askerlik hayatinda) Tevrat üzerine olur. Mahkeme ve orduda yemin dini sembollerle yapilir. Pek çok dindar Yahudi, M. Tevrat'ta yer alan aşağıdaki güzel emire samimiyetle uyar:
TESNİYE
BAB: 11
AYET: 1
S: 188 Ve Allahin Rabbi seveceksin ve bütün günler onun tenbihini ve onun kanunlarini, hükümlerini ve emirlerini tutacaksin.
Yahudi milletinin millet olarak kendisini muhafaza edebilmesi konusunda çok mümtaz bir yeri olan Kitab-i Mukaddes ile ilgilenme nüfusun her kesiminde görülen bir davranistir. Kudüs, Kitab-i Mukaddes üzerine yapilan inceleme ve arastirmalarda, dünyanin bir numarali merkezi haline gelmistir. Bu arastirmalar Ibrani Üniversitesi ve Rabbi (Haham) Kook Enstitüsünde, Resmi Kitab-i Mukaddes Enstitüsünde ve ayrica çesitli Hristiyan din kurumlarinda yapilmaktadirlar. Ayni sekilde, Tel Aviv'deki Bar-Ilan Üniversitesinde ve Rishon Le-Zion'daki Kitab-i Mukaddes Enstitüsünde de ayni konuda çalisma ve arastirmalar yapilmaktadir. Israil, Kitab-i Mukaddes Arastirmalari Dernegi ülkenin her tarafinda dersler, konferanslar, konusmalar ve dini toplantilar düzenlemektedir. Milli çaptaki ve milletlerarasi çaptaki Kitab-i Mukaddes konulu yarismalar ise ülkenin her tarafinda ilgi ile takip edilir. Askeri geçitlerde (Kudüs'e yürüyüsü temsilen yapilan, Misir'dan kölelik- ten kurtulusu ifade eden Ha - Tsaada) üstü süslü ipeklerle örtülü bir taht içinde Tora rolesi, askerlerin muhafazasi altinda törenle ve ilgiyle geçirilir.
Tevrat'in bir de bayrami vardir. Tora'nin hatim tamami günü (Simha Ha - Tora), Tevrat mutlulugu günü sayilarak, Beyt Ha - Knesetlerde role halindeki Tevratlar omuzlar üzerinde veya ellerde havaya kaldirilmis sirmali tahtlara konularak sokaga çikarilir, merasimle dolastirilir, bayram edilir. Bey Ha - Knessetler (Tevratlar) birbirine ziyarette bulunurlar, Kudüs'te bulunanlar, Kral David'in türbesinin bulundugu Siyon Dagina kafileler halinde çikarlar. Yollarda okunanlar ilahilerdir, mezmur parcalardir. Bu günü Yahudiler dünyada ayni sekilde kutlarlar. Sokakta dolastirilmasi yasaksa, bina icinde dolasirlar. Omuzlara, kucaga Tevrat'i almak cok sevap sayilir.
Israil'de Pazar sabahi çalisma günü olup okullari dua ile açilir. Israil'de Cuma ikindiden sonra ve resmen Cumartesi dini bayram günü sayilir ve tatil edilir. Cumartesi günleri özel yemek ve masa hazirlanir. Cumartesi günü her is, her türlü çalisma, hatta bir çok tasit araci bile tatildedir. Sabatlar (Cumartesi) gününe mahsus özel selam sekli vardir, "Sabat Salom" denilir. Yahudi dininde son derece önemli bir mevki olan Cumartesi günü özel dinî bir gün sayildigindan halk tarafindan büyük bir baglilik gösterilir. Bütün Israil'de Sabatlar Cuma günleri gün batisiyla baslar ve Cumartesi günü aksam vaktiyle biter. Cumartesi günü dinî geleneklere göre gökte Üç Yildiz görmekle sona erer.
Israil'de tamamen yanlisligi anlasilmis olan maddeci, tabiatci dogayi ilahlastirarak ilk ve son sebep sayan, dolayisiyla Allah'i inkâr eden bir anlayis asla okutulamaz. Umumi sosyoloji yalniz Universitede sosyoloji bölümünde ihtisas yapacaklara gösterilir. Israil maarifini, milli ve dinî çizgiden çikartmak mümkün degildir. Bu Yahudilige karsi en büyük ihanet sayilir. Sehevi, müstehcen yayinlarla gencligin Yahudi ahlâk ve ülkücülügünü soysuzlastirmak kabil degildir. Genç Israil Devletì Radyolarinin (Kol Yisrael = Israil'in sesi) bir haftalik programina ayrilan zamanin ortalama % 4'ü dinî musikiye tahsis edilmistir. Yukarida arzettigimiz gibi radyoyla yayinlanan âyin ve dinî musikîden baska, konusmalar arasinda hergün devamli olarak 15 dakika Tevrat okunmasina yer verilmektedir. Radyoda haftalik genel konusmalarin ortalama % 9 zamanini aldigi ve bunun ortalama yarisinin, dinî, ahlâki yayinlara ayrildigi ve bu dinî, ahlâkî yayinlar gittikçe arttirildigi gibi, ayrica radyo yayinlari arasinda Tevrat'a, hatta bütün Tanah'a karsi en küçük bir tarizde bulunulmasi, ilmi birer tenkide tâbi tutulmasi tamamen imkânsizdir. Böyle bir tenkid tasavvur bile edilemez.
Protokolda da din adamlari, toplumda ilk planda saygili bir mevki alirlar. Tevrat ve Talmud her egitim kademesinde okutulur; Cumartesi ve Bayramlar evde, okulda ve disarida tes'it olunur: Purim, Savoud ve Simha Tora (Tevrat'in Mutlulugu) senlikleri sokaklari doldurur. Bir Eskenazi, bir Sfaradi Bas Hahami ile Yüksek Hahamlik Konseyi'nin vücude getirdigi Bas Hahamlik en yüksek dinî otoritedir. Yahudi kanunun tefsirini yapar, Hahamlik Mahkemelerini gene bu makam murakebe eder. "Bütün mezhepler diledikleri gibi ibadette, din ve hayir isleri müesseselerini idâmede ve dahilî islerini tedvirde tamamen serbesttirler. Öteden beri dindarlar tarafidan büyük bir titizlikle muhafaza olunan ve mukaddes mahallerin ve ibâdethanelerin her türlü tecavüz ve müdahaleden masûniyeti kanunla teminat altina alinmistir. Din Isleri Bakanligi, din liderleri ile isbirligi yapar ve kendilerine her türlü yardimda bulunur. Bakanlik ve Eski Eserler ve Müzeler Daireleri ibadethanelerle mukaddes yerlerin restorasyonunda ve yenilenmesinde onlarla beraber çalisir ve bu yerlerin herkese açik her türlü müdaheleden mahsun tutulmasini saglar.
Her dinî topluluk kendi hafta sonu tatilini ve dinî bayramlarini tes'it hakkina kanunen sahiptir. Yahudi hafta sonu, yani Cumartesi ve Yahudi bayramlari resmî tatil günleridir. Sahsî meselelerden dogan ihtilaflar, mevcudiyetleri resmen, taninmis cemaatlerin ser'i mahkemelerinde sonuca baglanir.(*) Yahudi dinî kanunlarina bütün Yahudi askeri birliklerinde ve bütün hü- kûmet ve âmune müesseselerinde dikkatle uyulur. (Yani mayasiz kete yemek, asla süt ve etle birlikte yemek yememek, kesinlikle domuz eti yememek).
Din, Israil'in temelidir. Hastahanelerde, her yapilan yeni mahallede muhakkak bir mâbed (Beyt - Kenesset) insa edilir. Din görevlileri, Meclis'in, (Knesset'in) açilisinda ve milli törenlerde, ordu ve Meclis'in yemin törenlerinde resmî kiyafetleriyle bas mevkidedirler. Yalniz hastahanelerin degil, her üniversitenin bir dinî mâbedi Beyt - Ha - Knesset - Havra - Sinegog'u vardir. Israil ordusunda din görevlileri, dinî mâbedleri, ibâdet yerleri vardir. Yahudiler Takvim olarak ayri dini Takvim ve tarih kullanirlar. Milâdî yili kullanmazlar. Yilbaslari da ayridir. Günümüzde 5747 inci yilda bulundugumuza inanirlar. Iste onlara göre dünyanin ve insanin yaratilis tarihi bu dur. (**)
(*) Iste Israil 1969 s, 113 - Israil Elçiligi.
(**) Israil, Çölde Açan Gül - Israil 13. Yildönümü. Israil Elçiligi Basin Bürosu Istanbul 1961 s. 11.
DEVLET AMBLEMI
Israil'in Tevrattan kaynaklanan Devlet Amblemi "Yedi Kollu Samdan'in hususiyetleri su ayetlerde izah edilmektedir:
ÇIKIŞ
BAB: 25
AYET: 31-40
S: 79 31Ve halis altindan bir samdan yapacaksin; samdan, ayagi ve diregi dövmeci isi olacak; kadehleri, yumrulari, ve çiçekleri kendinden olacaklar; 32ve samdanin üç kolu bir yanindan, ve samdanin üç kolu obir yanindan olmak üzre, onun yanlarindan çikan alti kol olacaktir; 33bir kolda badem çiçegi seklinde üç kadeh, bir yumru ve bir çiçek, obir kolda badem çiçegi seklinde üç kadeh, bir yumru ve bir kiz çiçek olacak; samdandan çikan alti kol için böyle olacaktir; 34ve samdanda badem çiçegi seklinde dört kadeh, onun yumrulari, ve çiçekleri olacaktir; 35ve samdandan çikan alti kol için, iki kol altinda kendinden bir yumru, ve iki kol altinda kendinden bir yumru ve iki kol altinda kendinden bir yumru olacaktir. 36Onlarin yumrulari ve kollari kendinden olacak, hepsi bir dövmeci isi, halis altindan olacaktir.37Ve onun kandillerini yedi tane yapacaksin;
TUTUCU YAHUDİLER VE TEVRAT EMİRLERİ
TESNİYE
BAB: 11
AYET: 19
S: 189 19Ve evinde oturdugum, ve yolda yürüdügüm zaman, yattigin ve kalktigin zaman, onlar hakkinda söyleyerek ogullarina onlari ögreteceksin.
İŞAYA
BAB: 59
AYET: 12
S: 718 Senin azerinde olan Ruhum ve agzina koydugum sözlerim, simdiden de ebede kadar senin agzindan ve zürriyetinin agzindan ve zürriyetinin zürriyeti agzindan ayrilmayacak, Rab diyor. TESNİYE
BAB: 29
AYET: 3 S: 203 ...bu seriatin tüm sözlerini yazacaksin.
Tutucu Yahudi ebeveynler yukarida görülen emirleri titizlikle uygulamaktadır.
YESU
BAB: 1
AYET: 8
S: 216 8Bu seriat kitabi senin agzindan ayrilmayacak, ve onda yazilmis olanin hepsine göre yapmaya dikkat edesin diye, gece gündüz onu düsüneceksin; çünkü o zaman yolunu açacaksin, ve o zaman muvaffak olacaksin.
İSRAİL PARLAMENTOSU
Israil'in bir anayasasi olmayip basta Tevrat, Misna, Talmud'a bagli dini esaslara uyulmakta, böylece Yahudilik inanç, adet ve temamülü esas alinmaktadir. Ayrica hükümeti teskil eden bakanlar arasinda, Din Isleri Bakanligi da vardir.
Israil Parlamentosu Knesset - Yahudiler Israil devletini yönettikleri yere Knesset - ibadet yapilan mahal- ismini vermislerdir.
Gerçekte pek çoğu koyu dindar olan devlet adamlari politikalarini tevrat ve talmud hükümleri yönünde düzenleyerek kendi düsüncelerine göre ibadet yapmaktadir.
Tora'nin hatim tamami günü (Simha Ha-Tora), Tevrat mutlulugu günü sayilarak, Beyt-Ha Knessetlerde rola halindeki Tevratlar omuzlar üzerinde veya ellerde havaya kaldirilmis sirmali tahtalara konularak sokaga çikarilir, merasimle dolastirilir, bayram edilir. Kudüs'te bulunanlar, Kral David'in türbesinin bulundugu Siyon Dagina kafileler halinde çikarlar. Yollarda okunanlar ilahilerdir, mezmur parçalaridir. Bu günü Yahudiler bütün dünyada ayni sekilde kutlarlar. Sokakta dolasilmasi yasaksa, bina içinde, havra içinde dolasirlar. Omuzlara, kucaga Tevrat'i almak çok sevap sayilir. (*)
(*) Israil 20 yasinda, Israil Elçiligi Basin Bürosu s.17 Ankara-1968
Buraya kadar anlattığımız tüm dindarlık örnekleri, kınanması değil takdir edilmesi gereken davranış ve uygulamalardır. Bir Yahudinin, Hak din olarak bildiği kendi inancına samimiyetle inanması, ibadetlerini yerine getirmesi, Allah'ı çokça anması ve zikretmesi elbette güzel şeylerdir. Hatta Müslümanlar da Yahudilerin dinlerine olan bu kararlı bağlılığını örnek alabilirler. Yahudilerin kendi peygamberlerine olan güçlü sevgileri, birbirlerine olan düşkünlükleri, çalışkanlık ve disiplinleri de örnek vasıflardır. Ancak yanlış olan, bu samimi dindarlığın içine, diğer milletlere karşı şiddet, vahşet ve tecavüz emreden sapkın bir anlayışın da kimi Yahudiler (Siyonistler) tarafından sokulmak istenmesidir. Gerçekte M. Tevrat'ta diğer insanlara karşı iyilik ve adaletle davranmayı emreden pek çok pasaj da vardır. Ancak Siyonizm tüm bunları göz ardı etmekte, sadece kendi siyasi amaçları için uygun gördüğü pasajları ön plana çıkarmakta ve böylece dindar Yahudilerin bir kısmını kendi ideolojisine destekçi kılmaktadır.
Önceki bölümde, Yahudi kültürüne sonradan girmiş olan sözkonusu ırkçı ve saldırgan unsurları ve bunların Talmud'daki ifadesini incelemiştik. İsrail, işte bu ırkçı ve saldırgan unsurları özellikle ön plana çıkarmaktadır. İbranice'de Yahudi-olmayan anlamına gelen ancak küçümseme ve hakaret içeren goy (çoğulu goyim) terimi, İsrailliler'in "onlar"ı tanımlamak için en sık kullandıkları ifadedir. Öyle ki, İsrail liderleri bile goyim ile Yahudiler arasındaki sözde genetik farklılıklara atıfta bulunmaktan çekinmemişlerdir.
Likud'un liderlerinden ve eski Başbakanlardan Yitzhak Şamir, "üstün ırk" kavramına olan inancını, Siyonizm'i ırkçılığın bir kolu olarak gören Birleşmiş Milletler kararının 14 Kasım 1975 günü oylanmasından sonra, dünya ve uluslararası ilişkiler konusundaki görüşlerini kaleme alırken şöyle açığa vurmuştur: "Ağaçlardan inen insanlardan meydana gelen ulusların dünyanın liderliğini üstlenmeleri kabul edilecek bir şey değildir. İlkeller nasıl kendilerine ait fikirlere sahip olabilirler? Birleşmiş Milletler'in kararı bize bir kere daha göstermiştir ki biz diğer uluslar gibi değiliz."
Benzer bir ifade, Menahem Begin tarafından da kullanılmış, Nobel Barış Ödülü alan bu eski terörist, Filistinlileri "iki ayaklı hayvanlar" olarak tanımlamıştır.xi
İsrail'in saldırgan siyasetine dini alet etme çabasının bir örneği, Hatanya kitabıdır. Oldukça tutucu ve katı bir Yahudi mezhebinin dini kitabı olan Hatanya'da inanılması zor derecede ırkçı düşünceler yer alır. Bu kitaba göre, tüm Yahudi-olmayanlar şeytani varlıklardır ve "içlerinde iyilikten gelen hiç bir şey yoktur". Öyle ki, anne karnındaki bir Yahudi embriyosu bile bir Yahudi-olmayanın embriyosundan son derece farklıdır. Yahudi-olmayanların varlıklarını sürdürmeleri ise "gereksizdir"; çünkü yaratılmış olan her şey sadece Yahudiler'in iyiliği için yaratılmışlardır.xii
Daha da önemli olanı, sözkonusu kitabın İsrail devlet aygıtı tarafından da onay görmesidir. Knesset üyesi Şulamit Aloni'nin ortaya koyduğu bir araştırmaya göre, İsrail'in 1978 yılındaki Lübnan işgalinden bir süre önce sözkonusu Hatanya doktrinleri bazı askeri merkezlerde yönetim tarafından özellikle yaygınlaştırılmıştır. Bunda gözetilen amaç, askeri doktor ve hemşireleri, "Yahudi-olmayan yaralılar"a yardım etmekten alıkoymaktır. Öte yandan İsrail'in eski Cumhurbaşkanlarından Zalman Şazar, Habbad hareketinin ateşli bir savunucusudur. Likud lideri eski Başbakan Menahem Begin de hareketi desteklediğini resmi olarak açıklamıştır.xiii
İsrail ordusunda Talmudik "anti-goyim" eğitiminin daha pek çok örneği vardır. Talmud'da Yahudi-olmayanlara zarar verilmesini yasaklayan çok sınırlı bir kaç hüküm, "kendileriyle savaşılmakta olunmayan Yahudi-olmayanlar"la ilgilidir. Siyonistler, bu noktadan hareketle, kendileriyle savaşılmakta olan tüm Yahudi-olmayanların öldürülebileceğini, hatta öldürülmeleri gerektiği sonucuna varmışlardır. Ve bu doktrin 1973'ten bu yana İsrail ordusu içinde bilinçli olarak yayılmaktadır. Batı Şeria'nın güvenliğinden sorumlu İsrail birliklerinin Genel Komuta Merkezi tarafından yayınlanan bir kitapçık, bu "ideoloji"yi şöyle anlatır:
Bir savaş ya da silahlı bir çatışma sırasında kuvvetlerimiz sivil halk ile karşı karşıya gelirlerse ve eğer bu sivillerin askerlerimize zarar verip veremeyecekleri konusunda açık bir kesinlik yoksa, Halakha'ya göre bu sivillerin öldürülmeleri doğrudur ve hatta gereklidir. Hiç bir şart altında bir Arab'a güvenilmemelidir... Halakha, savaşta düşmana karşı saldırıya geçtiklerinde, iyi sivilleri, yani iyi gözüken sivilleri bile öldürmeleri için birliklerimize izin vermekte, hatta bunu emretmektedir.xiv
İsralli bir haham tarafından askerlere hatırlatılan ve eski hahamlardan Rabbi Shim'on'a ait olan bir "özdeyiş" ise şöyledir: "Yahudi-olmayanların en iyisi mi; öldür. Yılanın en iyisi mi; beynini parçala."xv
Kısacası, Siyonizm, Yahudi inanç ve kültürü içindeki tüm radikal, yabancı düşmanı fikirleri ön plana çıkarmakta ve kendi siyasi amaçları için kullanmaktadır. Oysaki Yahudi dininde diğer insanlara iyilik ve adaletle davranmayı emreden pek çok hüküm de vardır. Özellikle M. Tevrat'ta, bu kitapta pek çok İlahi hüküm hala kalmış olduğu için, adalet ve merhamet kavramları ön plandadır. M. Tevrat'ta İsrail'in "tüm diğer milletler üzerine bir ışık" olacağından söz edilir. Siyonizm, bu ışığı karartmış ve hem Yahudilere hem de Yahudi-olmayanlara büyük felaketler getirmiştir.
İSRAİL ORDUSU
Israil savas, fedakârlik, fedaîlik konusuna bagli kalarak bir egitim ve ögretim yapmaktadir. Bütün yayimlar savasçilik ve kahramanlik duygu ve düsüncesini destekleyicidir.
Kozmopolit, barisçi, enternasyonalist, hümanist, pasif, süpheci bir egitim ve ögretimin Israil'de asla yeri yoktur. Çevrilen filmler Israil gençlerinin savaslardaki kahramanligini konu alir. Perdelerde de vurur, kirar, öldürürler. Tam bir savas psikolojisi ilkokuldan üniversite sonuna kadar hâkimdir. Israil'de halk, kadin, erkek, her an seferberlige hazirdir. Halkin çogu silâhlidir. 24 saat için olsa bile izinli gelen asker portatif makineli tabanca- siyle (Uzi marka) izinli çikar.
Israil Halk Ordusu bir kaç saatte seferî hâle geçebilir. Israil'de erkekler için askerlik kizlardan 6 ay fazladir, yâni 2,5 yildir; "Ihtiyat ordusu olan Hagana'nin kadrosunu bütün bir millet teskil eder. Erkekler 49 yasina gelinceye kadar, kadinlar ise 34 yasina kadar her yil 1ay ve her ay bir gün askerlik hizmeti yaparlar. Muvazzaf ordu ise tamamen bir okul vazifesi görür, memleketin sinirlari hudut köyleri tarafindan muhafaza edilir. Bunun için de askerligi çiftçilikle birlestiren Nahal sinifi kurulmustur. Birkaç ay süren askeri talimden sonra Nahal birlikleri huduttaki köylere gönderilir.
xi Roger Garaudy, Siyonizm Dosyası, s. 193.
xii Israel Shahak. Jewish History, Jewish Religion. s. 27.
xiii Ibid., s. 27.
xiv Ha'olam Hazzeh, 5 Ocak 1974; Amnon Rubinstein, "Who Falsifies The Halakhah", Ma'ariv, 13 Ekim 1975; Israel Shahak, Jewish History, Jewish Religion, s. 76.
xv Israel Shahak, Jewish History, Jewish Religion, s. 78.