4 Şubat 2020 Salı

ESKİ KUTSAL METİNLERDE HZ MUHAMMED SAV


" Ey Kutsal Kitab'ın bağlıları! Kitabın gizlediğiniz birçok bölü­münü size açıklayan ve birçoğunu açıklamadan geçive­ren elçimiz si­ze geldi! Gerçekten size Allah'tan bir ışık ve apaçık bir kitap gel­di. " (Maide Sûresi, 15)

***

Bu üçüncü bölümde mevcut İncil'e dayanarak Peygamberimiz'in geleceğini müjdeleyen açıklamaları inceleyelim. Bu incelemeyi yaparken Kuran'ın, Hıristiyanların İncil'den birçok şe­yi gizlediğini söyleyen Maide suresi 15.ayetini unutmamamız gerektğini unutmayalım.

Hıristiyanların bir kısmının en çok korktuğu şey; üç­le­me inancının yıkılması, Hz.İsa'nın diğer peygamberler gibi bir peygamber olarak algılanmasıdır. Peygamberimize, İn­cil'in işaret ettiği kabul edilirse, Hz.İsa'yı aşırı yücelten açıklamaların yanlışlığı ortaya çıkacaktır. Bu yüzden kilise­nin en çok gizlemeye çalışacağı bilgilerin başında İncil'de Pey­gamberimize yönelik işaretlerin varlığı gelmektedir. Kilise kendi otoritesini ve hatta varlığını korumak için İn­cil'de geçen ifadeleri saptırmaya çalışacaktır. Unu­tul­ma­ma­lıdır ki Hz.İsa, Aramice konuşuyordu. En eski İncil nüshaları ise Eski Yunanca, Latincedir. Anlaşılıyor ki, tahrifatların ö­nem­li bölümü İncil'in Eski Yunanca'ya ve La­tince'ye aktarılması sırasında olmuştur.

Paraklit'ten Kasıt Nedir?

***

Kur'an Kerim, Hz.İsa'nın, Peygamberimizi müjdelediğini söy­le­miştir. İncil'de doğrudan bu ifadeyi bulamayanlar, Kur'­an'­ın kutsal kitaba bağlananların dinlerini gizlediklerini söy­le­yen ayetine de dayanarak, Hıristiyanların bu ifadeleri içe­ren İncil ayetlerini yok ettiklerini düşünmüşlerdir. Bir kı­sım ayetler için bu mümkündür. Fakat araştırmalar sonucu; bir kısım ifadelerin anlamı saptırılarak yanlış yorumlandığı, Kuran'ın belirttiği bu müjdeyi, mevcut İncil'lerin aslında hâlâ içinde taşıdığı anlaşılmıştır. Kutsal kitapların in­ce­lenmesi de, böylece Kur'an'ın bir izahının daha doğrulu­ğunu ispatlamaktadır.

Kuran, övülmüş olan veya öven anlamlarına gelen " Ah­med " kelimesiyle, Peygamberimizin müjdelendiğini belirtir. " Ahmed " kelimesi " Muhammed " kelimesiyle aynı kökten ge­lir. Bazıları "Ahmed" isminin Peygamberimizin özel ismi ol­duğunu düşünür. Bizce özel isim olarak "Ahmed" yerine, "Ah­med" kelimesinin ifade ettiği " öven, övülen " anlamlarını düşünmek daha doğrudur. Çünkü Peygamberimizin ismi Kur­an'da dört yerde geçer ve hepsinde " Muhammed " olarak ge­çer. (Bakınız: Ali İmran Sûresi, 144; Ahzab Sûresi 40; Fetih Sûresi 29; Mu­hammed Sûresi, 2) Ahmed isminin özel isim olarak kulla­nıl­dı­ğını dü­şün­sek de hiçbir şey değişmez. Her durumda "Ah­med" keli­mesi "Muhammed" isminin anlamını vermektedir ve aynı kö­ke (H-M-D) sahiptir.

Peygamberimize işaret eden ve Peygamberimizin ismiyle aynı anlamlara gelip "Ahmed" kelimesinin karşılığı olan ke­limelerle, Peygamberimiz'in Yuhanna İncilinde nasıl müj­delendiğini inceleyelim.

Hz.İsa'nın havarilerle yediği en son yemeğin sonunda,(muharref incile göre) ya­­kalanıp götürülmesinden önce, havarilerle yaptığı son görüşmeler bir tek Yuhanna İncil'inde geçmektedir. Diğer üç İncil (Matta, Markos, Luka) bu olaydan hiç söz etmez. Hz. İ­sa'nın vasiyeti sayılabilecek sözler ettiği bu görüşmelerin diğer üç İncil'de olmaması nasıl açıklanabilir? Acaba bu ifadeler, diğer İnciller'den sonradan çıkarıldı mı? Yuhanna İncil'inde geçen ifadeler şöyledir:

" 15 : Eğer beni seviyorsanız, emirlerimi gözetirsiniz. Hıristiyanlar, Paraklit'ten kastın Ruhu'l-Kuds(Cebrail) ol­­duğunu söylerler. Peki İncil'in diğer yerlerinde geçen Hz. Cebrail neden hiçbir yerde Paraklit olarak geçmemektedir de, gelecekte geleceği belirtilen şahıs söz konusu olunca Paraklit ifadesiyle Hz.Cebrail kastedilmektedir? Hz.İsa, Yu­hanna 16'da gelecek Paraklit'in kendisi gibi olduğunu söy­le­mektedir. İnsan olan Hz.Muhammed mi, yoksa Cebrail mi Hz.İsa'ya benzer ve onun gibidir? Hz.İsa'dan sonra gelip de Hz.İsa'nın Peygamberliğini savunan, Allah'ın varlığından ahiretin varlığına kadar tüm temel noktaları insanlara öğ­reten, kendisinin bilgisiyle değil, Allah'ın kitap olarak in­dirdiği vahiyle öğreten Peygamberimizden başka kim var­dır?

Prof. Abdulahad Davud 'a göre ‘Paraklit' kelimesinin Hz. İ­­sa tarafından vazedilen Arami lisanındaki "Himda" ve "He­mi­­da" kelimelerinin Eski Yunanca'ya tercüme edilmiş şekli olması kuvvetle muhtemeldir. (Bir önceki yazımızda Eski Ahit'­te bu kelimeyle Peygamberimize işaret edildiğini gördük.)

Yuhanna İncil'inde geçen Paraklit'in, Kutsal Ruh (Ceb­ra­il) diye açıklanmaya çalışılmasını eleştiren Prof. Dr. Mau­ri­ce Bucaille , bu anlayışı reddederek Paraklit'in(Pa­rak­le­tos) Hz.İsa'dan sonra gelecek, Hz.İsa gibi bir peygamber olduğunu Yunan dili etimolojisine dayanarak şöyle a­çık­lar:

"Burada öne sürülen insanlara bildirme işi hiçbir surette Kutsal Ruh'un(Cebrail'in) işlerinden olan bir ilhamdan iba­ret de­ğildir. Aksine kendisini belirleyen Yunanca ke­li­medeki yayma kav­ra­mı sebebiyle, onun açıkça maddi bir ni­teliği vardır. Şu halde Yunanca ' Akouo ' ve ' Laleo ' fiilleri bir ta­kım maddi işleri ifade e­der­­ler ve bu fiiller ancak işitme ve konuşma organlarına sahip bir varlıkla ilgili olabilirler. Do­la­yısıyla bu fiilleri Kutsal Ruh'a (Ceb­rail'e) uygulamak müm­kün değildir. Öyleyse Yuhanna'nın Parak­lit'­inde, Hz.İsa gibi işitme ve konuşma melekesi olan bir insan gör­mek, mantığın götürdüğü bir sonuç sayılmalıdır. Yunanca me­tin bu melekeleri kesin olarak gerektirmektedir. Demek ki; Hz.İsa, ken­disinden sonra Allah'ın yeryüzüne bir başka insan gönderece­ğini ve onun rolünün, bir cümleyle söylemek gerekirse Allah'ın kelamını işiten ve onun mesajını insanlara tebliğ eden bir peygamberin rolü olacağını haber vermektedir. Şimdi elimizde mevcut me­tinde bulunan Kutsal Ruh kelimeleri tamamen kasıtlı olarak sonradan ya­zılmış bir ilaveden ileri gelmektedir. İlavenin gayesi Hz. İsa'dan sonra bir peygamberin geleceğini haber veren bir parçanın ilk anlamını değiştirmektir. Çünkü buna inanmak, Hz.İsa'nın son peygamber olmasını isteyen gelişme halindeki Hıristiyan cema­at­leriyle çelişki ortaya çıkarıyordu."

Prof. Abdulahad Davud , Paraklit kelimesinin anlamını etimolojik olarak şöyle anlatır:

"Paraklit kelimesi ' Periqlytos ' kelimesinin bozulmuş şeklidir. 'Pe­riqlytos' gerek etimolojik, gerekse lugat anlamı itibariyle ' şanı yü­­ce, övülmeye layık olan ' demektir. Bu hususla ilgili şahidim Alexandre'nin 'Dictionnaire G rec Français' isimli eseri olup ke­li­meyi şöyle açıklar: 'Bu birleşik isim ' peri ' ön eki ile ' övmek ' kökünden türeyen ' kleotis ' kelimesinden mürekkeptir. Bu kelime Arap­ça'da en meşhur, en çok öven, şanı en yüce olan ' Ahmed ' keli­me­sinin tam karşılığıdır. Burada halledilmesi gereken tek mesele Hz.İsa tarafından kullanılan bu ismin Arami dilindeki aslını bulmaktır."

Peygamber

" 20 : Yahya'nın tanıklığı şöyle oldu, açıkça konuştu, inkâr et­medi: 'Ben Mesih değilim,' diye açıkça konuştu.
21 : Onlar da kendisine; 'Öyleyse sen kimsin? Sen İlyas mısın?' di­ye sordular. O da; 'Değilim,' dedi. 'Sen O Peygamber misin?' Yah­ya;'Hayır,' diye cevap verdi. (İncil-Yuhanna: 1/ 20-21)
Hz.Yahya'ya 3 soru sorulmaktadır ve o, bu 3 soruya da o­lumsuz cevap vermektedir:
1. Sen Mesih misin?(İsa mısın?) 2. Sen İlyas mısın? 3. Sen O Peygamber misin?
Matta İncil'ine dayanıp, Yahya Peygamberin, İlyas Pey­gam­ber olacağını söyleyenler olmuştur. Buradaki ifade; "O za­man öğrenciler, İsa'nın kendilerine Vaftizci Yahya'dan söz et­ti­ği­ni anladılar," şeklindedir. (İncil-Matta: 17/11-13) Oysa Yu­han­na'­da geçen ifadede Yahya, çok açık bir şekilde İlyas olma­dı­ğını söylüyor.
Yuhanna'da üç ayrı peygamberden bahsedilir. Bunlar 1- İ­sa, 2- İlyas, 3- O Peygamber'dir. Yahya Peygamberin, İsa Pey­gamberle aynı dönemde yaşadığı bilinmektedir. İncil'­de, İsa Peygamber, İlyas'ın geldiğini ve insanların ona çok çi­leler çektirdiğini söyler. (İncil-Matta: 17/12)
Peki o zaman "O Peygamber" kimdir? İnsanlar Tev­rat'­ın (Tes­niye: 18/18) ifadesinde belirtilen peygamberi beklemektedirler. Bu da göstermektedir ki, "O Peygamber" Hz.İsa'dan farklı bir şahsiyettir. Peki Tevrat-Tesniye 18/18'de be­lir­til­diği gibi Allah'tan aldığı sözleri insanlara duyuran, Hz.İsa'­nın çıktığı dönemde hâlâ gelmemiş olan ve Hz.İsa'dan farklı olan peygamber kimdir? Hz.Muhammed dışında Al­lah'­tan aldığı peygamberlik görevini yerine getirip tarihte ö­nemli bir yer kazanmış ve Hz.İsa'dan sonra gelmiş ikinci bir insan gösterilebilir mi?..
Yalancı Peygamber Nasıl Tanınır? İncil'in hiçbir yerinde Hz.İsa'dan sonra peygamber gel­me­­yeceği söylenmez. Buna karşın İncil'de peygamberlik id­di­asında olanları tanımada şu kriter verilir: "Verilen ürüne bak ve yalancı ile doğru söyleyeni ayırt et." Oysa Hz.İsa'dan sonra hiç peygamber gelmeyecek olsaydı; Hz.İsa; "Benden son­ra Peygamber gelmeyecektir, benden sonra kim peygamberlik id­dia ederse o yalancıdır," diye çok kestirme bir şekilde bu so­ruyu cevaplayabilirdi. Hz.İsa'nın, yalancı ve doğru peygamberi ayırt etmede tavsiye ettiği yöntem, başlı başına Hz.İsa'dan sonra peygamber geleceğine yeterli delildir.

Hz.İsa'dan sonra peygamber gelecek olması ise Hz.Mu­hammed'in peygamberliğine Hıristiyanlar için yeterli delil olmalıdır. Çünkü Hz.İsa'dan sonra gelip de Allah'a inanan, Allah'a güvenen, Allah'ı seven, putları terkeden toplulukla­rın oluşması gibi harika bir ürün sadece ve sadece Pey­gam­be­­rimizle  yollanan din(İslam) sayesinde elde edilmiştir.

Tüm bu açık gerçeklere ve Tevrat'taki, İncil'deki işa­ret­le­re rağmen, Tevrat'ın ve İncil'in onayladığını hahamlar, pa­­pazlar örtbas etmek için, saptırmak için yarışırlar. İncil'­de ne adı geçen, ne kendisine işaret olan Katolik, Ortodoks mez­hepleri, Roma'daki Papa ve başpiskopos beyefendile­rin(!) görüşleri ne yazık ki, Hıristiyan halkın büyük bir bö­lümü için Tevrat ve İncil'in görüşlerinden daha önemlidir.

"Allah'ı bırakıp bilginlerini, rahiplerini ve Meryem oğlu Me­sih'i efendiler(rab) edindiler. Halbuki hepsi de tek Tan­rı'ya kulluk etmekten başka bir şeyle emrolunmadılar. O'n­dan başka tanrı yoktur. O bunların ortak koştukları şeylerden yücedir." (Tevbe Sûresi, 31)

Bununla birlikte; Müslüman olduklarını açık ve kesin o­larak ilan etmeseler de, İslam'a ve Hz.Muhammed'e hay­ran­­­lıklarını ifade etmekten çekinmeyen nice dâhi düşünürler vardır. Ünlü Alman düşünürü Goethe de, bunlardan bi­ri­sidir. Bakınız, hayranlığını na­sıl haykırıyor:
“Şimdi, Muhammed'in dalgası
İniyor ovaya
Gümüşten parıltılarla...
Ve ovalardan nehirler,
Dağlardan dereler
Neşeyle çağırıyor O'nu: Kardeş!
Kardeş, al kardeşlerini
Götür Sonsuz Kaynağa,
Sonsuz Okyanus'a
Bizi bekleyen Açılmış kollarıyla...
Kardeşlerini götürüyor O,
Çocuklarını ve hazinelerini
Yaradan'a, bekleyen
Aşk dolu, merhamet dolu.”
“Bilmeğe çalışıyorum
Kur'an sonsuz mu, değil mi?
Ama inanıyorum
Müslüman olmanın gereğiyle
Bütün kitapların üstünde bir Kitaptır Kur'an.”

“Bütün sâfiyetiyle hissediyordu İsa
Ve anlatıyordu Allah'ın bir olduğunu;
Kendisini ilahlaştıran herkes
Yaralıyordu en kutsal duygularını.”

“Daha fazla gizli kalmamalı gerçek,
Parlatılmalı, Muhammed'in yaptığı gibi;
Fethetti dünyayı O,

" 15 : Yalancı peygamberlerden sakının. Onlar size koyun postu içinde yaklaşırlar, ama özde yırtıcı kurtlardır.

16 : Onları yaşam ürünlerinden tanıyacaksınız. Hiç dikenlerden üzüm, devedikenlerinden incir toplanır mı?

17 : Her iyi ağaç iyi ürün verir. Çürük ağaç ise kötü ürün verir.

18: İyi ağaç kötü ürün vermediği gibi, çürük ağaç da iyi ürün vermez.

19 : İyi ürün vermeyen her ağaç kesilip ateşe atılır.

20 : Demek ki, onları yaşam ürünlerinden tanıyacaksınız." (İncil - Matta: 7/15-20)

16 : Ben de Baba'ya yalvaracağım ve o size başka bir Paraklit gön­derecektir." (İncil-Yuhanna: 14/15-16)

" 26 : Ama Baba'nın benim adımla göndereceği Paraklit, Kutsal Ruh size her şeyi öğretecek, bütün söylediklerimi size hatırlatacak." ( İncil-Yuhanna: 14/26)

" 6 : Size söylediklerimi hatırlatır." (Yuhanna 14:26) (Hz.İsa ile Hz.Muhammed'in mesajı özde aynı gerçekleri içerir.)
"Hani Meryemoğlu İsa da; 'Ey İsrailoğulları! Ben, sizin için Allah'ın elçisiyim. Benden sonraki ismi övü­len­/­ö­ven (Ah­med) olan bir elçinin de müjdeleyicisi­yim,' demişti." (Saff Sûresi, 6)..tayfun şanlıer

Hiç yorum yok:

Siz, siz olun Yehova Şahitlerini evinizden, ailenizden ve hatta tanıdıklarınızdan ırak tutun.

Türk insanı üzerine bilinen ya da bilinmeyen birçok oyunlar oynanıyor.  Dünyanın neresinde olursa olsun Müslüman  Türk insani yoğun bir kı...