31 Ocak 2012 Salı

MUHAMMED ALEXANDER RUSSEL WEBB(Amerikalı)
1846′da Amerika Hudson şehrinde doğdu.New-York Üniversitesinde okudu.Kısa zamanda çok sevilen ve çok takdir edilen bir fıkra muharriri oldu.St.Joseph Gazett ve Missouri Rapublican isimlerinde mecmualar neşretti.1887′de Filipinlerde Amerika konsolosu oldu.Müslüman olduktan sonra kendini tamamiyle İslamiyeti neşretmeye vakfetti ve Amerika’daki teşkilatın başına geçti.1916′da vefat etti.

Bana,ahalisinin pek çoğu Hristiyan olan Amerika’da doğan,büyüyünceye kadar mütemadiyen Hristiyan papazların yaptıkları vaazları,daha doğrusu saçmalıkları dinleyen;benim gibi bir insanın,niçin dinini değiştirerek müslüman olduğunu soranlar çok oldu.Ben de onlara,müslümanlığı niçin hayat rehberi olarak seçtiğimi,kısaca şöyle anlattım:
Müslüman oldum!Çünkü,yaptığım incelemeler,insanların ruhi ihtiyaçlarının ancak müslümanlığın koyduğu sağlam esaslarla temin edileceğini gösterdi.
Ben daha çocukken bile,Hristiyanlığa bir türlü iki elle sarılamamıştım.20 yaşıma geldiğim ve artık reşit oldğum zaman,kilisenin her şeyi günah sayan,garib ve can sıkıcı terbiyesine tamamen isyan etmiştim.Yavaş yavaş kiliseden ayrıldım ve bir daha dönmedim.Benim araştırıcı,meraklı bir ahlakım(karakterim) vardı.
Herşeyin sebebini ve maksadını arıyordum.Bunlar için mantıki cevaplar bekliyordum.Halbuki,rahiplerin ve diğer Hristiyan din adamlarının bana verdiği cevaplar beni tatmin etmiyordu.Onlar,çok kereler suallerime tatmin verecekleri yerde;”Bunları biz anlayamayız.Bunlar ilahi sırlardır.”diyorlar veya”Bunu bizim aklımız kavramaz.”gibi kaçamaklı bir cevap veriyorlardı.
Bunun üzerine,bir yandan şark dinlerini,diğer taraftan meşhur filozofların eserlerini incelemeye karar verdim.Filozoflardan Mill,Locke,Kant,Hegel,Fichte,Huxleyin ve diğerlerinin eserlerini okudum.Bu filozofların eserlerinde,hep protoplazmadan,atomlardan,moleküllerden,tanecikler den bahsolunuyor,fakat”İnsanın ruhu ne oluyor,öldükten sonra nereye gidiyor,bu dünyada ruhun nasıl terbiye edileceği”hakkında bir fikir bulunmuyordu.
Halbuki İslam dini,insanın bedeni yanında,ruhu ile meşgul oluyor ve bizi aydınlatıyordu.Bunun içindir ki,ben ne yolumu şaşırdığımdan,ne de Hristiyanlara kızdığımdan veya ani bir karara kapıldığımdan dolayı değil,tam aksine inceden inceye tedkik ettikten,büyüklüğünü,ulviyetini,ciddiyetini,mükemm elliğini iyice anladıktan sonra müslüman oldum.
İslamiyette esas,Allahü Teala’nın var ve bir olduğuna inanmak,O’na kendini teslim etmek ve O’na ibadet ederek lütuflarına şükretmektir.İslamiyet,Bütün insanlara kardeşliği,iyiliği,sevgiyi emreder.Onlardan ruh,beden,dil ve amel(iş)temizliğidir.İslam dini,şimdiye kadar insanların bildiği dinlerin muhakkak en mükemmeli,en üstünü ve sonuncusudur.

Hiç yorum yok:

Siz, siz olun Yehova Şahitlerini evinizden, ailenizden ve hatta tanıdıklarınızdan ırak tutun.

Türk insanı üzerine bilinen ya da bilinmeyen birçok oyunlar oynanıyor.  Dünyanın neresinde olursa olsun Müslüman  Türk insani yoğun bir kı...