
Rahibe
terasanın gizli mektuplarının ortaya çıkmasıyla Katolik dünyası
sarsıldı.Time dergisi meşhur Rahibe Teresa’nın 1950’li yıllardan beri
sakladığı büyük sırrını açıkladı.Katolik dünyasının en kutsal
isimlerinden olan ve bu yıl içinde azize ilan edilmesi beklenen Rahibe
Teresa’nın, hayatının son 50 yılında Tanrı’nın varlığını sorguladığı
ortaya çıktı.Hz. İsa ile iletişim kurabildiğine inanılan Teresa, Rahip
Michael Van Der Peet adında bir dostuna yazdığı mektuplarda bu
iletişimin ölümünden yıllar önce kesildiğini ve hayatının son 50 yılı
boyunca sokaklarda sahte bir gülümsemeyle dolaşmak zorunda kaldığını
söylüyor. Teresa eve dönüp yalnız başına kaldığında Tanrı’nın ve cennet
cehennemin varlığını sorguladığını ve büyük şüphe duyduğunu yazıyor.
Mektuplarda “Cehennemde yaşıyor gibiyim. Tanrının ve cennetin
varlığından şüphe eder oldum. Herkese kalbim Tanrı’nın aşkıyla dolu gibi
davranıyorum. Ama yanımda olsan ikiyüzlülüğümü görürdün” gibi ifadeler
de yer alıyor. İngiliz The Guardian gazetesinde yer alan makale, "Rahibe
Teresa ateist miydi?" başlığıyla verildi. Gazete, Rahibe Teresa'nın üst
düzey rahiplere, sırdaşlarına ve dostlarına yazdığı gizli mektupları da
yayımladı. Rahibe Teresa'nın bu mektuplarda, "Dua etmeyi bıraktım"
dediği dikkat çekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder