1 Aralık 2011 Perşembe

İslam bana değer verdiği için seçtim

İslam bana değer verdiği için seçtim

Müslüman olduktan sonra kurduğu radyo ile hayatını İslama hizmete adayan Liana Amira’nın müthiş ...
“İslam insana ve kadına çok büyük değer veriyor. İslam her şeye değer veriyor. Hayvana bitkiye canlıya ve cansıza her şeye değer veriyor ve saygıyı hürmeti kıymet bilmeyi emrediyor.”


Liana Amira Stanescu 30 yaşında İslamla şereflenerek hayatını İslama hizmete adayan genç bir hanım. İngilizce, Fransızca ve Romence bilen Liana Amira İslamı tanıdıktan sonra ibretlerle dolu bir hayat yaşamaya başladı. Aldığı yüksek eğitimden sonra 7 yıl boyunca Romanya’da televizyon spikerliği ve radyo programcılığı yapan ve aradığı mutluluğu bir türlü bulamayan Liana Amira ailesinin ve çevresinin bütün baskılarına rağmen İslamiyeti araştırarak Müslüman oldu. İslamı araştırarak Müslüman olduktan sonra Romanya’da radyo kuran Liana Amira “Bundan sonra tek işim tebliğ” diyor.

SAADETİ SADECE İSLAM’DA BULDUM

Kendisi gibi Müslüman olan ve Müslüman olduğu için ailesi tarafından bin bir türlü eziyete maruz bırakılan ve şimdi Türkiye’de yaşayan Maria Lavinia Kandilci ile beraber bir yıl önce Radyo İslam’ı kuran Liana Amira şimdi binlerce dinleyici kitlesiyle herkesi kendilerine hayran bırakıyor. Vakit’e hidayet öyküsünü anlatan Liana Amira sahip olduğu her şeye rağmen saadeti sadece İslam’da bulduğunu söylüyor. İşte Liana Amira’nın müthiş hidayet öyküsü ile Maria Lavinia Kandilcinin tebliğ çarpıcı tebliğ mücadelesi…

KEMAL GÜMÜŞ / ROMANYASahip olduğu ekonomik özgürlüğü ve aldığı yüksek eğitime rağmen saadeti Hıristiyanlıkta ve sözde modern yaşam tarzında bulamayan Romanyalı Liana Amira İslamla şereflenerek Müslüman oldu. İslamı tanıyıp Allah’a teslim olduktan sonra kendisi gibi daha önce Müslüman olan Maria Lavinia Kandilci ile beraber İslam’a hizmet etmek için bir yıl önce Radyo İslam isimli bir radyo kuran iki arkadaş örnek bir davranışlarıyla herkesi kendilerine hayran bırakıyorlar.
Vakit’e neden yaşam tarzı olarak İslam’ı seçtiğini anlatan Liana Amira Stanescu ibretlerle dolu hidayet öyküsünü anlattı. Liana Amira maddi durumu iyi ve koyu bir Hıristiyan ailede büyüdü. Daha bir yaşındayken annesini kaybetti. Babası tekrar evlenen Liana Amira Müslüman olduğu için ailenin tek çocuğu olmasına rağmen kendisine büyük baskılar yapan üvey anne ve babası için “Allah onlara hak yolu göstersin.
Allah onlardan razı olsun. Şuanda inancımdan dolayı bana baskı yapsalar da onlar bana en güzel davranışı saygılı olmayı öğretti” diyor. Romanya Üniversitesi Dil ve Edebiyat Fakültesinden mezun olduktan sonra 7 yıl boyunca Romanya da çeşitli televizyon ve radyolarda spikerlik yapan 30 yaşındaki Liana Amira Stanescu, “Ben üniversiteyi bitirdikten sonra iş hayatıma basın yayın alanına girerek başladım. 7 yıl boyunca çeşitli televizyon kanallarında spikerlik ve bir gazete editörlük yaptım. Daha sonra İslam ile tanıştım ve eski işlerimi çevremi terk ederek Radyo İslamı kurdum. Şimdi Radyo İslam’da yöneticiyim” dedi.
HRİSTİYAN AİLEMDEN TEK BİR MÜCEVHER ALDIM ODA SAYGIMaddi durumu iyi olan Hıristiyan bir ailenin tek çocuğu olduğunu söyleyen Liana Amira, “Ben daha iki aylık iken annem vefat etti. Babam annesiz büyümeyeyim diye tekrar evlendi. Allah’a şükür ediyorum. Bu anneye mükemmel diyemem ama yine de Allah onları hak yola iletsin ve onlardan razı olsun. Çünkü benim için çabaladılar, iyi bir geleceğim olsun diye benim icin mucadele ettiler ve bana bir mücevher verdiler. Bana saygıyı öğrettiler. Saygı göster ki sen de saygıyı gör” diyor.
Kur’an-ı Kerim-i okuyup araştırdıktan sonra Müslüman olduğunu ifade eden Liana Maria, “Gerçekten neyde hayır ve şer olduğunu tam olarak bilmemiz mümkün değil. Allah bana öyle şartlarda İslamı sundu ki hem teorik hem de pratik olarak ruhuma işledi adeta. Allah kalbimi ve gözlerimi açtı. Ben Hıristiyandım ve Suriyeli bir Müslüman ile evlendim. Ancak Hıristiyanlıktan vazgeçmeyi aklımın ucundan bile geçirmiyordum.
Taki eşimin İslam’dan ne kadar uzak bir insan olduğunu fark edinceye kadar. Eşim Müslüman olmasına rağmen içki içer ve kumar oynardı. Evine ve ailesine karşı sorumluluklarını yerine getirmezdi. Bense o güne kadar İslam hakkında hiçbir şey bilmiyordum. Eşimin bu tavırları beni İslamı araştırmaya itti. Kendi kendime bu nasıl bir din böyle acaba İslam mı bu adama böyle yapmasını emrediyor diye düşünüyordum. Ve bir gün Kur’an-ı Kerimi elime alıp okudun birkaç gün içinde bitirdim. Ancak daha da detaylı araştırdım ve gördüm ki İslam insana ve kadına çok büyük değer veriyor.
İslam her şeye değer veriyor. Hayvana bitkiye canlıya ve cansıza her şeye değer veriyor ve saygıyı hürmeti kıymet bilmeyi emrediyor. İşte o zaman eşimin sadece sözde Müslüman olduğunu anladım. Daha sonra Müslüman olmaya karar verdim. Eşimin de tekrar Müslüman olması için çok gayret sarf ettim. Tekrar Müslüman olması için diyorum çünkü onun sadece adı Müslümandı. Bütün gayretlerime rağmen İslam dışı alışkanlıklarından vazgeçmediği için boşanmak zorunda kaldım” dedi.
MÜSLÜMAN OLSANIZ BİLE HAYAT TOZPEMBE OLMUYOREşinden ayrıldıktan sonra kendini tamamen İslamı öğrenmeye adadığını ifade eden Liana Amira, “Müslüman olduktan sonra hayat tozpembe olmadı maalesef. Ailemden çok baskı gördüm çevremden de öyle. Öyle ki komşularımız bile bana eziyet etmeye üzmeye başlamışlardı. Ailem bak sen onun dinine girdin o ise seni bıraktı onun dininden çık diye baskı yapıyorlardı. Allah şükür, yaşadığım her şey Allahın birer imtihanıydı.
Bu imtihan ölünceye kadar devam edecek. Eşimle ayrıldıktan sonra Müslüman olduğum için ailem beni kabul etmedi. Ancak şanslıydım çünkü üç yıl kendime bir ev almıştım ve kendi evimde kalmaya karar verdim. Komsular ise sürekli beni rahatsız ediyorlar: ‘Madem boşandın Müslüman dan neden hala onun dininde duruyorsun?” diyorlar. Ama benim yolum bellidir artık, Allahın yoludur!” şeklinde konuştu.
En sert tepkiyi anne babasından gördüğünü içi burkularak anlatan Liana Amira, “Bu konu canımı yakıyor ama yine de cevaplayacağım. Ailem beni Müslüman olduğum için kabul etmedi ve her zaman eski eşimden dolayı Müslüman olduğumu sanıyorlar. Eski eşim Müslümandır. Ama onun için değil Allah için ben Müslüman oldum. Şimdi sadece annem kaldı babam bu sene öldü. Babam için vicdanım rahat çünkü o bana kızsa da ben her zaman onun yanında oldum ona karşı görevlerimi yerine getirdim. Her şeye rağmen babam benim için her şeydi en problemli günlerimde hep yanımda oldu ve destek cıktı” dedi.
RADYO İSLAMI 1 YIL ÖNCE KURDUKMüslüman olduktan sonra birçok Müslüman dâhil insanların gerçekten İslamı daha iyi tanımları gerektiği fikrinden hareketle arayışlar içine girdiğini anlatan Liana Amira, “Ben zaten basında 7 sene çalıştım ve şuanda Müslüman olduğum için mesleki tecrübemle benim gibi musulmanlar için de bir şeyler yapmalıyım dedim. Öylece bir kaç arkadaşıma danıştım. Bir radyomuz olsun dedim ve Radyo İslam isimli Romanya’nın ilk İslami radyosunu bir yıl önce kurduk. İlk başta bildiğim şeyi yaptım. Haber programı, Müslüman Komitesinin haberleri, haftalık haberler ve daha sonra çeşitli programlarla zenginleştirdik. Şuan da ekibimizde 4 kişi var, onlar da benim gibi sonra dan İslamla tanışan kardeşlerim” diyor.
CANLI YAYINDA 5 SAAT BOYUNCA İSRAİL TERÖRÜNÜ ANLATTI
Radyo projesinde en büyük desteği Türkiye’de yaşayan Maria Lavinia Kandilciden aldığını ifade eden Liana Amira sözlerini şöyle sürdürdü: “Lavinia benim en sevdiğim kardeşimdir. Lavinia bu ekipe birinci kisi oldugu ve bu projeye inandi ve yanima durdu. Lavinia bu projeye çok zaman ayırıyor ve çok çalışıyor çok güzel haberlere imza attı. Onu ilk tanıdığımda bu proje için uygun olduğunu tahmin etmiştim. Ben kötü bir editör değilim.
Yanlış anlamayın ama sadece radyo da seslerimiz çıksın diye olsun bir insani kabul etmem. Yani ben nasıl bir sorumluluk alıyorsam diğer arkadaşlarımın da bu sorumluluk sahibi olmasını isterim. Lavinia Kandilci sadece bir arkadan değil aynı zamanda kardeşim ve onunla bütün kararları paylaşıyorum. Ona danışmadan hiç bir karar almıyorum. Lavinia bir tek o canli yayina girdi saat 5 sabah ve Israil askeri nasil masum insanlari katleti anlattı.
Onun için gündüz gece fark etmiyor ve gerçek gazeteci o demek. Türkiye’de bulunan Müslüman Romenler ile ilgili haber yapıyor. Bir istatistik söyleyeyim size. Ortalama her ay internet sitemizi 110.bin kişi ziyaret ediyor. Romanya dışındaki Romen kardeşlerimiz radyomuzu www.radioislam.ro adresinden takip ediyorlar. Bizi sadece Müslümanlar değil buradaki Hıristiyanlarda dinliyor her gün onlar mail alıyoruz onlardan.

Hiç yorum yok:

Siz, siz olun Yehova Şahitlerini evinizden, ailenizden ve hatta tanıdıklarınızdan ırak tutun.

Türk insanı üzerine bilinen ya da bilinmeyen birçok oyunlar oynanıyor.  Dünyanın neresinde olursa olsun Müslüman  Türk insani yoğun bir kı...