16 Aralık 2011 Cuma

OĞUL KELMESİ ÜNVANMI...TANRI VE OĞULLARI....TANRININ İSA'DAN ÖNCE OĞLU İLAN ETTİKLERİ VE İSA'YA VERDİĞİ YETKİ VE OĞULLUK RÜTBESİ



Kutsal kitapta tanrı bir çok kişiyi oğlu hatta ilk oğlu olarak kabul etmiştir

Yer.31: 8 İşte, onları kuzey ülkesinden Geri getirmek üzereyim; Onları dünyanın dört bucağından toplayacağım. Aralarında kör, topal, Gebe kadın da, doğuran kadın da olacak. Büyük bir topluluk olarak buraya dönecekler.
Yer.31: 9   Ağlaya ağlaya gelecekler, Benden yardım dileyenleri geri getireceğim. Akarsular boyunca tökezlemeyecekleri Düz bir yolda yürüteceğim onları. Çünkü ben İsrail'in babasıyım, Efrayim de ilk oğlumdur.

yukardaki ayete göre tanrı tanrı insanlara ilk oğlunu açıklayıp kendisnide İsrailin babası ilan ediyor bununlada kalmıyor başka bir ayette israilin kendisinin ilk oğlu olduğunu ilan ediyor

Çık.4: 22 Sonra firavuna de ki, 'RAB şöyle diyor: İsrail benim ilkoğlumdur.
Çık.4: 23 Sana, bırak oğlum gitsin, bana tapsın, dedim. Ama sen onusalıvermeyi reddettin. Bu yüzden senin ilk oğlunu öldüreceğim.'"

Tanrı bu ayetlerde ilk oğlum dediği israil için firavundan intikam alacağını ve kendi oğluna karşılık firavunun oğlunu öldüreceğini bildiriyor

Kutsal kitabın bir başka bölümünde tanrı ilk oğlum diye bu defada Davudu bildiriyor

Mez.89: 20 Kulum Davut'u buldum,Kutsal yağımla onu meshettim*. Mez.89: 21 Elim ona destek olacak,Kolum güç verecek. Mez.89: 22 Düşman onu haraca bağlayamayacak*fn*,Kötüler onu ezmeyecek.D Not 89:22 "Haraca bağlayamayacak" ya da "Aldatamayacak". Mez.89: 23 Düşmanlarını onun önünde kıracağım,Ondan nefret edenleri vuracağım. Mez.89: 24 Sadakatim, sevgim ona destek olacak,Benim adımla gücü yükselecek. Mez.89: 25 Sağ elini denizin,Irmakların üzerine egemen kılacağım. Mez.89: 26 'Babam sensin diye seslenecek bana,'Tanrım, kurtuluşumun kayası. Mez.89: 27 Ben de onu ilk oğlum,Dünyadaki kralların en yücesi kılacağım.

Görüldüğü gibi tanrı yine birbaçka kişi bu defada Davuduı insanlara ilk oğlum diye bildirip ve ona vaatler sunuyor işin düşündürücü Tanrı yanı neden hepsini ilk oğlum diye adlandırmıştır buradaki İLK kelimesi neden her defasında oğlum diye bildirkileri için kullanmıştır

Şimdi isa’nın baba oğul ilişkisine değinelim…

Yeni ahitte İbraniler bölmünde İsanın tanrının yanındaki yüceliğini belirtmek için şu bir  ayet örneği verelim

İbr.1: 4 Meleklerden ne denli üstün bir adı miras aldıysa, onlardan o denli üstün oldu.

İbr.1: 5 Çünkü Tanrı meleklerin herhangi birine, "Sen benim Oğlum'sun, Bugün ben sana Baba oldum" Ya da, "Ben O'na Baba olacağım, O da bana Oğul olacak"demiş midir

Bu ayetlerde tanrı hiçbir meleğe sen benim oğlumsun dememişken isa ya oğlum demiştir yani anlatılmak istenen isa tanrı katında meleklerden üstündür iyide yukardaki belirttiğimiz gibi meleklere oğlum dememiştir fakat bir çok peygambere isa dan önce oğlum demiştir o zaman şu akla gelir demekki meleklerden üstün olan bir tek isa değildir ondan öncede bu ayrıcalıklara sahip olanlar vardı ayrıca şu soruda akla gelmektedir hırıstiyanlık inancında meleklerin cinsiyetleri erkekmidr ??? çünki yukardaki ayette belirtilen meleklere oğlum dememiştir cümlesi hırıstiyanlıkta meleklerin erkek olduğu inancına sahip oldukları ortaya çıkmış oluyor

Tanrının isaya vaadine dikkat edelim

  İbr.1: 8 Ama Oğul için şöyle diyor: "Ey Tanrı, tahtın sonsuzluklar boyunca kalıcıdır, Egemenliğinin asası adalet asasıdır.
Bu vaatlerin bir benzeri yukarda yine bir başka oğlu için tanrının ağzına dökülmüştür

Mez.89: 27 Ben de onu ilk oğlum,Dünyadaki kralların en yücesi kılacağım
 evet Davut için tanrının sarff ettiği bu cümleler hemen hemen isaya vaat ettikleriyle aynı

şimdi tanrının isa için söyledi bir başka ayete geçelim


İbr.5: 4 Kimse başkâhin olma onurunu kendi kendine alamaz; ancak Harun gibi, Tanrı tarafından çağrılırsa alır.

İbr.5: 5 Nitekim Mesih de başkâhin olmak için kendi kendini yüceltmedi. O'na,  "Sen benim Oğlum'sun, Bugün ben sana Baba oldum" diyen Tanrı O'nu yüceltti.

Evet yukardaki ayettede açıkça anlaşılacağı gibi isaya diğerlerinden farklı bir muamele yapılmamıştır aksine isada diğer peygamberler gibi sonradan yetki sahip olmuş ve diğer peygamberler gibi sonradan tanrının oğlu ünvanını almıştır

Verdiğim örneklerin tümü göz önünde bulundurursak Tanrı oğul cümlesini kendi adına insanlara aracılık yapan ve emrettiği zümrelere tanrıyı ve tanrının dediklerini bildiren herkese OĞUL kelimesini bir unvan olarak vermiştir

Aynı şekilde isanın yuhanna  Baba ve ben biriz ve ilahlık kelmesini açıklayış şekilde bu mantık doğrultusundadır

Yu.10: 30 Ben ve Baba biriz."

Yu.10: 31 Yahudi yetkililer O'nu taşlamak için yerden yine taş aldılar.

Yu.10: 32 İsa onlara, "Size Baba'dan kaynaklanan birçok iyi işler gösterdim" dedi. "Bu işlerden hangisi için beni taşlıyorsunuz?"

Yu.10: 33 Şöyle yanıt verdiler: "Seni iyi işlerden ötürü değil, küfür ettiğin için taşlıyoruz. İnsan olduğun halde Tanrı olduğunu ileri sürüyorsun."

Yu.10: 34 İsa şu karşılığı verdi: "Yasanızda, 'Siz ilahlarsınız, dedim' diye yazılı değil mi?

Yu.10: 35 Tanrı, kendilerine sözünü gönderdiği kimseleri ilahlar diye adlandırır. Kutsal Yazı da geçerliliğini yitirmez.

Yu.10: 36 Baba beni kendine ayırıp dünyaya gönderdi. Öyleyse 'Tanrı'nın Oğlu'yum' dediğim için bana nasıl 'Küfür ediyorsun' dersiniz?

Bu bölümde is anında izah ettiği gibi kendisine tanrı tarafından vahiy gelen herkes için tanrıdan UNVAN olarak babalık başkahinlik vede yetik hakkı verilmiştir bu isaya atf edilen tanrılık yada oğlluk ayrıcalğığı tamaen kutsal kitap içeğiyle çelişiyor

 Nitekim Eski ahitten bazıl bölümleri alıp bunu isaya yakıştırarak isayı tanrı yerine koyan ve tanrı oğlu ilan eden zihniyete yine kendi kitağları yalanlıyor

Mat.12: 17-18 Bu, Peygamber Yeşaya aracılığıyla bildirilen şu söz yerine gelsin diye oldu: "İşte Kulum, O'nu ben seçtim. Gönlümün hoşnut olduğu sevgili Kulum O'dur. Ruhum'u O'nun üzerine koyacağım, O da adaleti uluslara bildirecek.

Hiç yorum yok:

Siz, siz olun Yehova Şahitlerini evinizden, ailenizden ve hatta tanıdıklarınızdan ırak tutun.

Türk insanı üzerine bilinen ya da bilinmeyen birçok oyunlar oynanıyor.  Dünyanın neresinde olursa olsun Müslüman  Türk insani yoğun bir kı...