6 Şubat 2012 Pazartesi

Musa ve Davud Şeriati‘nde Allah Bir’ken; Pavlos bunu nasıl 3 yapabiliyor?

Hazreti İsa(AS)‘ın mesajı, yaşamın her yönünü kuşatırken(Luka:1/13-17); Hırstiyanlığı laikleştirerek, dünyadan koparan ve onu bir Ahiret dİni haline getiren Pavlos’un fikirlerinin de yeniden sorgulanması gerekmez mi?

Hazreti İsa(AS), 33 yıllık kısa ömrünü, Musa ve Davud Şeriati‘nin fert ve cemiyet üzerinde ısrarla uygulanması uğrunda geçirmişken(Matta: 5/17-19); Mesih’in bu kutlu çağrısını Roma’nın putperest dinine dönüştürenlerin gerçekleştirdikleri neden sorgulanmıyor?

Musa ve Davud’un Şeriati‘nde fert, yaptığı eylemlerden sorumlu tutulurken, nasıl oluyor da Pavlos, günah/keffaret sorununu bir çırpıda halledebiliyor(Romalılara:5/6-7)?!

Hazreti İsa hiçbir Kilise inşa etmemiş ve bütün davetini sinagoglarda, havralarda gerçekleştirmişken; Pavlos, kendiliğinden nasıl yeni bir ma’bed türü ortaya atabiliyor(Resullerin / Elçilein İşleri: 9/31)?

Hazreti İsa, Musa ve Davud’un Şeriati‘ndeki haramların aynen korunmasını va‘zederken; nasıl oluyor da Pavlos bütün pis etleri helal kılabiliyor(Resullerin / Elçilein İşleri: 10/9-18)?

Musa ve Davud şeriatinde Sünnet hadisesi varken(Romalılara.:2/27-29), Pavlos bunu nasıl kaldırabiliyor(Romalılara: 3/27-31)?

Musa ve Davud Şeriati‘nde Allah Bir’ken; Pavlos bunu nasıl 3 yapabiliyor?

Petrus’a atfedilen, -güya o vecd halindeyken „gökten inen çarşafta her türlü dört ayaklı hayvan ve yerde sürünen mahlukları„(Resullerin/Elçilerin İşleri, 10/9-16 ) gördüğü- ve dolayısıyla, dört ayaklı domuzla birlikte her çeşit sürüngenin yenilebileceği, fikrine ne dersiniz?

O zamanın putperest Roma sosyal yaşamına göre, her türlü sürüngenin caiz sayılıp, yenildiği(Pleticha/Schönberger, Die Römer, Ein enzyklopädisches Sachbuch zur frühen Geschichte Europas, S.128-130) gözönüne alındığında; Pavlos’un yaptığı bu köklü değişikliğin sebebi, Hırıstiyanlığı, putperest Roma düzenine uyarlama girişiminden başka ne olabilir?

Güya Hazreti İsa, gökten inen bu mahluklar hakkında: „Petrus kalk boğazla da ye“ dediğinde; onun: „Haşa Ya Rab, zira ben asla bayağı ve murdar şey yemedim„ itirazina karşı yine sözde Hz. İsa’nın : „Allah’ın temizlediği şeyleri sen bayağı etme,„ (Resullerin İşleri, 10/15) iftirasına ne diyeceksiniz? Demek ki, Petrus, „Haşa Ya Rab...„ ifadesinde bulunurken; adı anılan yaratıkların daha önceki Musa şeriatinde pis ve murdar olduğunu çok iyi bilmekte.

Hazreti İsa bir Peygamber’dir. Hangi Peygamber, kendinden önceki şerîatın temel niteliklerini tamamen yokedebilecek bir harekette bulunmuştur?Kaldı ki, elinizdeki İncil’de Hazreti İsa:

“Sanmayın ki, ben şeriati yahut peygamberleri yıkmağa geldim; ben yıkmağa değil, fakat tamam etmeğe geldim. Çünkü doğrusu size derim: Gök ve yer geçip gitmeden, her şey vaki oluncaya kadar, şeriatten en küçük bir harf veya bir nokta bile yok olmıyacaktır. Bundan dolayı bu en küçük emirlerden birini kim bozar ve insanlara öylece öğretirse, göklerin melekutunda kendisine ek küçük denilecektir; ve onları kim yapar ve öğretirse, göklerin melekûtunda kendisine büyük denilecektir.”(Matta: 5/17-19)

Yukardaki apaçık ifadelere rağmen, Pavlos’un yaptığı revolüsyona ne diyeceksiniz?

Tevrat’ta domuz eti haramken(Levililer: 14/7; Tesniye: 11/8), Pavlos kanalıyla nasıl helal kılınabiliyor?

Allah’ın Bir ve Tek olduğu elinizdeki İncil’in birçok cümlesinde açıkca ifade edilmişken(Matta: 4/10); Pavlos’un sonradan “baba, oğul, kutsal ruh” diye üçlü tanrı fikrini getirip eklemesi doğru mudur? Oysa Hazreti İsa, Hazreti Musa’nın şeriatini bozmaya değil, onun bozulan taraflarını düzenledikten sonra, devam ettirmek için geldiğini söylemiyor muydu?

VE PAVLUS SAHNEDE.. HIRISTİYANLIĞIN 13.HAVARİSİ PAVLUSUN KENDİNİ ELÇİ İLAN EDİŞİ
30 lu yaşlarda İsa'nın çarmıha gerildiğini kabul eden Hıristiyan alemi, yaklaşık olarak aynı sene içinde ilk şehidini vermesiyle Paul '' Pavlus '' ile tanışır. Paul başlangıçta Hıristiyanlığa karşı kudurmuşcasına saldıran biri olarak tarihe girer. Fa...kat Hıristiyan aleminin bir mucize olarak gördüğü Paul'un kendi saflarına katılmasıyla dengeler ve gelecek değişir. Paul'a göre artık İsa'nın mesajıda değişmiştir, bu fikir ile ortaya çıkan Paul yahudiler arasında fazla itibar görmez, o da öğretisini İsa'nın uğramayın dediği diğer uluslara taşır.Nasıl olmuştur bu

E.İşleri;9-(1,2)
Saul ise Rab'bin öğrencilerine karşı hâlâ tehdit ve ölüm soluyordu. Başkâhine gitti, Şam'daki havralara verilmek üzere mektuplar yazmasını istedi. Orada İsa'nın yolunda yürüyen kadın erkek, kimi bulsa tutuklayıp Kudüs'e getirmek niyetindeydi.
E.İşleri;9-3
Yol alıp Şam'a yaklaştığı sırada,birdenbire gökten gelen bir ışık çevresini aydınlattı.
E.İşleri;9-4
Yere yıkılan Saul, bir sesin kendisine, «Saul, Saul, neden bana zulmediyorsun?» dediğini işitti.
E.İşleri;9-5
Saul, «Ey efendim, sen kimsin?» dedi.«Ben, senin zulmettiğin İsa'yım» diye cevap geldi.
E.İşleri;9-6
«Haydi kalk ve kente gir, ne yapman gerektiği sana bildirilecek.»
E.İşleri;9-7
Saul'la birlikte yolculuk eden adamların dilleri tutuldu, oldukları yerde kalakaldılar. Sesi duydularsa da, kimseyi göremediler.
E.İşleri;9-8

Saul yerden kalktı, ama gözlerini açtığında hiçbir şey göremiyordu. Sonra kendisini elinden tutup Şam'a götürdüler.
Yukarıdaki bu olay Elçilerin İşlerini yazarına göre böyle olmuştur. Yazıdaki anlatım tarzına baktığımızda bunu Paul'un yazmadığı izlenimi vermektedir. Fakat yine aynı yazmaların 22. bölümüne baktığımızda ortaya başka bir anlatım ile beraber olaylarında gelişmesinin değiştiğini görmekteyiz.


E.İşleri;22-6
«Ben öğleye doğru yol alıp Şam'a yaklaşırken, birdenbire gökten parlak bir ışık çevremi aydınlatıverdi.
E.İşleri;22-7
Yere yıkıldım.
Bir sesin bana,
`Saul, Saul! Neden bana zulmediyorsun?' dediğini işittim.
E.İşleri;22-8
«`Ey efendim,
sen kimsin?' diye sordum.
«Ses bana,
`Ben senin zulmettiğin Nasıralı İsa'yım' dedi.
E.İşleri;22-9
Beraberimde olanlar ışığı gördülerse de,
benimle konuşanın söylediklerini anlamadılar.
E.İşleri;9-7 ...Sesi duydularsa da, kimseyi göremediler. E.İşleri;22-9
Beraberimde olanlar ışığı gördülerse de, benimle konuşanın söylediklerini anlamadılar.
böylesine çelişkili bir anlatım ile kendini kabul ettirir ve kendince İsa'nın öğretilerini yaymaya çalışır.
isanın bu şekilde kendisini elçi seçtiğini idda eden pavlus nedense sonnradan isa yı yalanlar şekilde vaazlar verip isanın ben yasayı değiştirmeye değil tamamlmaya geldim demesine karşı hırıstiyanları yasanın gereklilklerinde azat etmiştir

Hiç yorum yok:

Siz, siz olun Yehova Şahitlerini evinizden, ailenizden ve hatta tanıdıklarınızdan ırak tutun.

Türk insanı üzerine bilinen ya da bilinmeyen birçok oyunlar oynanıyor.  Dünyanın neresinde olursa olsun Müslüman  Türk insani yoğun bir kı...