24 Mayıs 2016 Salı

Nazaren vs Hırıstiyan


adıljames



HIRİSTİYANLIĞIN KELİME MANASI
Hırıstiyanlık Yunanca Krıstos: başa yağ sürmek, kutsamak demektir. Mesih in kökü mes sürmek kelimesinden geliyor.  Müslümanlar mes denilen deri çorapları giydiklerinde abdest alırken meslerine ıslak elleriyle dokunduklarında mes etmiş oluyorlar  Eski Yunan da putperest rahipler kutsamak için başa zeytin yağı sürmelerine Krıstos deniliyordu.  Ancak Hz Isa nın havarileri Hristiyan olarak değlde Nazeren olarak biliniyorlardı. (1) İsa aramikçe konuşan bir Yahudi idi ama nasıl oluyordu Hz İsa yı takip ettiklerini iddia edenlerin dininin ismi Yunanca ve Pagan (putperest) kökenli bir isim olan Hıristiyanlık oluyor?  Aslında bu ben hıristiyanım diyenlerin kendilerine sorması gereken bir sorudur. Çünkü ne hz İsa ne Hz Meryem nede havariler biz Hıristiyanlarız dediklerini ne kendi kitapları yazar nede bir tarih kitabı.  Neden?Yahudilerin beklediği kurtarıcı İbranice Moşiak idi  Maymonides Moşiak ı şöyle tasvir ediyor.
“…. Kudüs’teki kutsal tapınağı yeniden inşa edecek, ve Yahudilerin İsrail e dönüşlerini fasilite edecek, sonra biz onun Moşiak olduğundan emin olacağız.”
Hz İsa ne tapınağı yeniden inşa edebildi nede Yahudileri kutsal topraklarda toplayabildi . Hatta tam tersi oldu, İsa’dan hemen sonra daha çok yıkım oldu ve daha çok Yahudi sürgüne gönderildi. İşte bu Hz. İsa yı takip edenler için tam bir hayal kırıklığı olacaktı, kurtarıcıları bu vaadleri gerçekleştirmeden gidecekti.  Hayal kırıklığı yaşayan Hz İsa’nın takipçileri onun geri döneceğine ve vaadleri gerçekleştireceğine inandılar ama kendilerini hiç bir zaman Hıristiyan olarak görmediler.
İlk defa M.Ö. 200 yıllarında Serapıs e tapan putperestler kendilerine Hıristiyan diyeceklerdir.
Roma Imparatoru Hadrıan İskenderiye de:
Hıristiyanlar Serapıs e tapanlardır ve kendilerine Mesih (Kristos)in piskoposları
diyenler Serapıs e yemin ederler
“.
Kıristos kelimesi Kırişna , Krestos , ve Kreston la akrabalardır. Edebi  anlamı “parlayan” dır (güneş). Kırişna Hindu Güneş tanrısıdır. (bkz Gerçek İncil Tarihi)
348 CE de Cyrill derki:
“Aziz Bir in oğlu Mesih e küfreden sapkınlık sussun. Güneşin Mesih olduğunu söyleyenler  susturulsun, Çünkü o gözüken güneş değil, güneşi yaratandır.”
Cyrıll in dediğinden anlaşıldığı gibi Güneşe de Kristos veya Mesih diyorlardı.
İyi Mitra anlamına gelen Kırestos Mıtra tasvirli otantik putperest kabartmasını Vatikan a gidip herkes görebilir..(Vatikan’ un altında en büyük MİTRAİST tapınağının kalıntıları bulunur.)
İskenderiyeli Klement ve Justin Martyr in söylediklerine göre Hıristiyanlar iyi adam anlamına gele Kıresto ydu.
Elçinin İşleri 11;25 ten anlaşıldığı gibi ilk defa Antakya Kilisesinde Pavlus u takip edenlere Hıristiyan ismi verilecekti.(2)
Öğrencilere ilk kez Antakya’da Hristiyanlar adı verildi
Aslında burada bir ayrıntı var. The American Heritage Illustrated Encyclopedic Sözlükte burada kullanılan kelime KRETIN in etimolojisinden
KRETIN
1) Kretenizm (erken bunama) hastalığına yakalanmış kimse
2) Fransızca , Enayi, aptal, Hıristiyan, (aptal olmasına rağmen insan),
(bakınız cre-tin)
Fransızca crétin- Bazı Alp vadilerinde bulunan deformasyon olmuş zihinsel engelli kişi, KIRO, bayağı,
latince Kıristüanus- Hıristiyan. (10)
“Kırişna veya Kıris-na ve Kıristos aynı kökten gelmektedir. Sanskritçede Kris in manası saf ve kutsaldır. Görülmez tanrılığın ilk emanasyonu (sızıntısı) kendisini ruhta somut olarak gösterendir.'(11)

                                                           NAZOREN TARİKATI
image

Yukarıda görülen balık işareti Nazoren tapınaklarının sembolüydü, yani o zamanki Hz İsa ya inananların gittiği tapınaklarda ne haç vardı ne org nede heykeller. Sadece bu balık işareti vardı.
 Markos 1:24 Galileliler Nazeren İsa diye referans bildiriyor
…bir adam, «Ey Nasıralı İsa, bizden ne istiyorsun?» diye bağırdı…
Nasıralı İsa ismi Yunancaya tercümelerde geçiyor (3). Nazareth (Nasıra) isimli bir yerleşim yerinden Hz. İsa’nın doğduğu yıllarda Roma kaynaklarında rastlanmaması ise oldukça ilginçtir. Nazareth isimli bir yer daha sonra Galıle denizine yakın bir yerde kuruluyor. Markos 1:24 teki Nasıralı İsa  , Nazoren İsa Yunancada aynıdır.  Tercümenin kopyesini yazan anlayışına göre yazmıştır, bir muhtemel yazar hiç bir zaman kutsal topraklara gitmemişti ve Nasıra diye bir yer olmadığını bilmiyordu.
matta 2:23
23 Oraya varınca Nasıra denen kente yerleşti. Bu, peygamberler aracılığıyla bildirilen, “O’na Nasıralı denecektir” sözü yerine gelsin diye oldu.
Sözü yerine gelsin diye olsun demek eski ahitte Mesih hakkında verilen sözün gerçekleşmesi idi.  İlginç olan bir gerçekte eski ahitin hiç bir yerinde “ona Nasıralı denecektir” diye bir ayet yoktur. Aksini düşünen gitsin baksın eski ahite ve şurada geçiyor desin.  Bir başka ilginç ayrıntı ise Yunanca Yeni Ahitte kullanıla iki kelimede  İngilizceye , ve Türkçeye, Nasıralı olarak çevrilmiş. Nazorayos- Nazoren, yeni ahitte 13 yerde geçer , Nazarenos (Nasıralı)  sadece Markos ve Luka da olmak üzere iki defa geçer. Şimdi yeni ahite göre İsa Nasıralımı yoksa Nazorenmi? Yeni Ahit tercümelerinde bir problem var çünkü bazısında Nazoren diye geçiyor bazısında Nasıralı.
Markos 14:67
“You also were with that Nazarene, Jesus,” she said  ..the New International Version
“And thou also wast with Jesus of Nazareth.”   King James bible
“Sen de Nasıralı İsa’yla birlikteydin” dedi. Türkçe incil.
Türkçe incil bir muhtemel Yunancadan Türkçeye değilde İngilizce king James biblodan çevrilmiş. Yani tercümenin tercümesi buda insanların ebedi hayatına etki etmek için yeterli kanıtlar olmayacaktı. Başka bir deyimle , dünyada hiçbir mahkeme tercümenin tercümesini yeterli bir kanıt olarak kabul etmez, hakim size diyecektirki bana orijinalini , ıslak imzalısı olanı getirin, ama orijinali olmayınca pek inandırıcı olmuyor. Ama ne yazıkki insanlar  bunu bilmiyor veya düşünmüyor. Misyonerlerinde ellerinde bir kanıtları yok ama taktikleri var, çoğunlukla duygu sömürüsü , sevgi felan filan iki üç cahili kandırabilirlerse iyi iş yaptıklarını sanıyorlar, ama bizim gibi biri karşısına çıktığında hemen kaçıyorlar.
Neden önemliki bu örnekler? Çünkü birinde Nakşibendi İsa diyor öteki tercümede İsa  Nakşibendili diyor. Nakşibendi diye bir şehir olmadığına göre o Zaman tarikat mensubu İsa gerçeği çıkıyor karşımıza. Hz İsa nın Hz Yahya nın ve ondan sonra gelecek Adil Yakup un bir müridi olduğunu kabul etmek Pavlus Hırıstiyanlığının bütün teolojisini kökünden çürütecektiki onun için tercümelerde Nasıralı diyorlar.
Bugünkü teknoloji ile tercümanların nasıl anlamı değiştirebileceğini iyi görmek lazım.  Ama teknolojiden uzak elleriyle yazan katiplerin yaptığı hatala daha vahim olacaktı,  Roma kaynaklarında Nasıra diye bir kentin olmamasıda ilginçtir çünkü Romalılar çok titiz ve güvenilir katiplerdi  Hıristiyan arkeologlar çok üzen süre Nasıra isimli bir kentin kalıntılarını aradılar, ama olmayan şeyi nasıl bulacaklardıki? Biz Nasıralı mı Nazorenmi sorusunun cevabını Hıristiyanlara bırakıyoruz.
Elçinin İşleri 24:5-6
Biz şunu anladık ki, bu adam dünyanın her yanında bütün Yahudiler arasında kargaşalık çıkaran bir fesatçı ve Nasrani tarikatının elebaşılarından biridir. 6-8Tapınağı bile kirletmeye kalkıştı. Ama biz onu yakaladık. Onu sorguya çekersen, onunla ilgili bütün suçlamalarımızın doğruluğunu kendisinden öğrenebilirsin. 9Oradaki Yahudiler de anlatılanların doğru olduğunu söyleyerek bu suçlamalara katıldılar.”
Dikkat ederseniz Elçinin İşleri 11:25 te öğrencilere Hıristiyan deniliyor burada aynı kelime kullanılmıyor. Türkçeye Nasrani diye çevrilmiş yani Nazoren.
O zaman Nazoren ve Hıristiyan diye iki gurup çıkıyor ortaya: Hz İsa ve havarilerin bağlı olduğu tarikat ve Pavlus ve öğrencileri yani Hıristiyanlar Serapıs e tapanlara verilen aynı isim. Bakın burada Hz Isa hakkında konuşuluyor ve Hıristiyanlıktan bahsedilmiyor bile. Hz Isa için Nazoren tarikatının elebaşlarından biridir diyor. Lideri bile değil yani. Çünkü lider Hz Yahya idi, işte bu gerçek kilise için  çok büyük bir tehdit ve aşağılanmadır. Aşağılanmanın daha büyüğü ise Hz Yahya şehit edildikten  sonra  yerine Hz Isa nın  değlde kardeşi Adil Yakup un geçmesidir. Kilise varlığını tehdit eden gerçekleri sloganlarla bertaraf etmektedir.  Hıristiyanlarda gözlemlediğim bir gerçek ise okuduklarını kendi görmek veya inanmak istediklerine göre yorumluyorlar, onlar için gerçek kendi fantezileri.
Arapların Hristiyanlara verdiği isim küçük balıklar anlamına gelen Nasranı dir. Kefas ve Yuhanna balıkçılardır, ama bakınız Kudüs e yakın Ölü denizde balık yetişmez. Balık avlamaya ancak uzakta olan Galıle denizine gidebilirlerdi. Bır ihtimal Kefas ve Yuhannanın Nazaren tarikatının tebliğini yapan kimseler olduklarından Balıkçılar denilmiştir. Yani  onlar tarikatleri için insan avlayan müridlerdi.
Nazprenler hakkında günümüze ulaşan fazla somut bilgiler yok çünkü 2. ve 3. yüzyıllarda yaşamış bazı Hıristiyan alimleri NAzorenleri heretik olarak kabul ediyorlardı. (4) Ancak Hz İsa içinde Nazoren denildiğini ve Isa nın kardeşi Adil Yakup un ve Jude un mensup oldukları Nazoren tarikatı nasıl heretik kabul edilebilirdi? 2. ve 3. yy da Hıristiyanların elinde sadece Yunancaya tercümelerin kopyeleri vardı.
NAzorenlik (Nasorean) liderliğini Hz Yahya nın yaptığı Nakşibendilik gibi bir tarikattı. Hz Yahya nın şehit olmasından sonra bu tarikatın başına Adil Yakup geçiyor. Yani icazet Adil Yakup a geçiyor. Ayrıca Hz Isa da yerine Adil Yakup u lider olarak bırakıyor.
Galatyalılar (2:12) de Kefas Adil Yakup un adamlarıyla gönderdiği emre uyuyor.
12Çünkü Yakup’un yanından bazı adamlar gelmeden önce Kefas, diğer uluslardan olanlarla beraber yemek yerdi. Ama o adamlar gelince sünnet yanlılarından korkarak sünnetsizlerden uzaklaştı, onlarla yemek yemez oldu.
Burdan şu gerçek ortaya çıkıyor,  Nazorenler Hz İsa dan sonra Adil Yakup liderliği altında toplanan orijinal havariler ve Yahudi dindarlar ve Pavlus un etrafında Antakya kilisesinde toplanan Yahudi olmayanlar ve sünnetsizler. Yol ayrımı işte burada başlıyor.
Nazorenler aşırı takvaları ve Hz Musa şeriatine olan bağlılıklarıyla tanınırlardı.(5) Bu sebeple Faresiler tarafından heretik kabul edilmiyorlardı ve aynı tapınakta aynı safta ibadet etmelerinde hiç bir sorun yoktu. Faresılerın Nazorenlerle çekişmesi ancak politik sebeplerleydi. Nazorenler neticede messıanik ve zealot bir ideolojiye sahiptiler ve Romalıların ve işbirlikçilerinin idaresine karşıydılar.
jamesthejust
Adil Yakup
Pavlus Antakya’da Kefas’ı azarlıyor
Galatyalılar 2 12;15
11Ne var ki, Kefas Antakya’ya geldiği zaman, suçlu olduğu için ona açıkça karşı geldim. 12Çünkü Yakup’un yanından bazı adamlar gelmeden önce Kefas, diğer uluslardan olanlarla beraber yemek yerdi. Ama o adamlar gelince sünnet yanlılarından korkarak sünnetsizlerden uzaklaştı, onlarla yemek yemez oldu.
13Öbür Yahudiler de onun gibi ikiyüzlülük ettiler. Öyle ki, Barnaba bile onların ikiyüzlülüğüne kapıldı. 14Müjde’nin gerçeğine uygun davranmadıklarını görünce hepsinin önünde Kefas’a şöyle dedim: «Sen Yahudi olduğun halde Yahudi gibi değil, diğer uluslardan biri gibi yaşıyorsan, nasıl olur da ulusları Yahudileşmeye zorlarsın? 15Biz Yahudi doğduk, diğer uluslardan olan `günahkâr’lar değiliz.
Pavlus un söylediklerine bakarak Pavlus un haklı olduğuna kanaat getirilebilir. Ama şeytan işin detayında Pavlus kendini haklı çıkarmak için Kefas, Barnabas ve öteki Yahudileri (Nazorenler) kötülüyor. Şunu unutmayalımki ispat yükü Pavlus un üzerinde, Adil Yakup Hz İsa nın kardeşi, Peter ve Barnabas otantik havariler. Pavlus un sadece iddiaları var ve kendisini Galatyalılara haklı, iyi ve doğru anlatmak zorunda.
Burada kaçırılmaması gereken nokta şu: Pavlus Kefas, Barnabas, ve Hristiyan Yahudileri (NAzorenler) ikiyüzlülük diğer bir deyişle münafıklıkla suçluyor ama Yahudi Hıristiyanların diyetle ilgili kısıtlamalarda Yahudi olmayan Hıristiyanlara karşı ılımlı davranmalarının gerekliliğini Pavlus un kendisi söylemişti. (6)
Öyleyse burada asıl sorumlu Pavlus tur.. Neden?
Çünkü Kefas ve Barnabas Pavlus a uyup Yahudi olmayan sünnetsiz Hıristiyanlarla aynı masada yemeğe oturmuşlardı. Adil Yakup un gönderdiği adamlar efendilerinin mesajını iletir ve Kefas ı Hz Musa nın Şeriatine aykırı davranmamaları gerektiğine ikna
ederler , Kefas kalkar onu Barnabas ve diğer Yahudiler takip ederler.
Ama Kefas ı ve kendisine tebliğ için refakat eden Barnabas a ve ötekilerine münafıklıkla suçlayan Pavlus, olaya kendisinin sebebiyet verdiğini söylemiyor. Birde Pavlus üste çıkmak için, Adil Yakup un gönderdiği adamların ikna ettiği Kefas ı Yahudi olmayan Hristiyanlardan sünnet olmalarını ve bazı şeriat kurallarını uygulamaları için zorladığını söylüyor. (Galatyalılar 2:14)
Burada anlaşılması gereken diğer gerçekte Adil Yakup ve havarilerin yanı Hz Isa ile beraber yaşayan, yürüyen, aynı sofrada yemek yiyenlerin Hz Musa Şeraitine ve Yahudi dini kurallara ne kadar bağlı olduklarını anlamak gerekiyor. Birde şimdiki papazlarına ve Hristiyanlara bakın hangi yoldalar.
Birde Pavlus Kefas için Sen Yahudi olduğun halde Yahudi gibi değil, diğer uluslardan biri gibi yaşıyorsan diyor ama Hz Isa nın orijinal havarisi Kefas ın, Yahudi olmayanlar gibi yaşadığı doğru olamaz. Pavlus a uyan Kefas Adıl Yakup un uyarısıyla hatasının farkına varıyor ancak Kefas ın Hz Musa nın şeraitinden dönüp Gavur  gibi yaşadığını söylemek sadece bir hakaret veya çamur atmadır. Bir gerçekte şu bugün hiçbir Hıristiyan Yahudiler gibi yaşamıyorki; afiyetle domuz yiyorlar, sünnet olmuyorlar, vs.
Antakya hadisesinden sonra Adil Yakup un liderliğindeki Kudüs Nazaren harekatı ile Pavlus un liderliğindeki Hıristiyanlık tamamen bir daha buluşmamak üzere kopmuştur.
Antakya hadisesi Adil Yakup, Kefas, Barnabas ve Hristiyan Yahudilerin büyük çoğunluğu bir yanda Pavlus unda karşı tarafta olmakla en apaçık bir şekilde birbirlerine tezat düştüklerini ortaya çıkarır. Hristiyanlar ve kendi deyimleriyle Nazarenler, veya doğru yolu takip edenler İsa yı bilen bilen ve tanıyan Yahudilerdir ki onlar hakiki İsrail olan eskatolojık İsrail i oluşturdular. Vaftiz edilen putperestleri Nazaren olarak tanımlayıp tanımlamadıklarından şüphe edebiliriz. Onlar sadece tanrı korkusu olan kurtarılabilecek kimselerdi. Onlar gerçek İsrail e entegre edilmemişlerdi ama yakınlaştırılmışlardı. Onlarla aynı sofrada oturmayı reddetmeleriyle Yahudi Hristiyanlar onların tam Hıristiyan olmadıklarını düşündüklerini gösteriyorlardı. Eğer onlar (Yahudi olmayan Hristiyanlar) Nazaren toplumuna entegre olmak istiyorlarsa, o zaman sünnet olup Musa Şeriatine uygun yaşamaları gerekiyordu. Şüphesiz bunun için Pavlus Kefas ın putperestleri Yahudileştirmeye zorlamasını eleştirerek atıfta bulunuyordu. (7)
Antakya da Kefas la yüzleşmeyi kaybeden iddiasının aksine Pavlus oluyor çünkü Antakya lı Nazarenler Pavlus u kovuyorlar ve oda Antakya yı terk etmek zorunda kalıyor.(elçinin İşleri 15 22:24) (8)
Antakya hadisesi fiziki ayrılık tanda öte teolojik ve ideolojik ayrılmayada sebep olmuştur ve bu saatten sonra Pavlus kendi yolunu haklı çıkaracak özgün teolojisini geliştirmeye başlayacaktır.
Bugün Hz Isa nın kardeşi ve Kudüs hareketinin lideri Adil Yakup Hristiyan dünyasında neredeyse unutulmuş bir karakterdir. Pavlus ise neredeyse tapınacak konuma getirilmiştir. Vatikan Pavlus un heykelleriyle resimleriyle ve St Paul katedraliyle süslenmişken. Adil Yakup un ne heykeli, ne resmi, nede ismi vardır. Hıristiyanlığın gerçek babası kurucusu Pavlus tur.
Nazaren İncilinde:
İsa havarilerine tapınağın dış avlusunda ders veriyordu ve içlerinden biri ona sordu: Efendim, rahipler kan dökülmeden feragat olamayacağını
söylüyorlar. Öyleyse kanundaki kan adağı günahlardan arındıralirmi?

Ve İsa cevap verdi: Hayvanın, kuşun, veya insanın adağının
kanı günahtan arındıramaz, vicdan nasıl suçsuzun
kanının akıtılmasıyla günahtan arındırılabilir ki?
Hayır, o günahı artıracak.(9)


 Bu video da mevcut en eski Hıristiyan kitaplarında Hz İsa’nın tanrılığından bahsedilmediği ve insanlığı bahsediliyor. Hz. İsa nın ailesinden jude un kitabında  bazı kimselerin değişik öğretileri şırınga ettiklerini ve kontrolü kaybettiklerini söylüyor. Yani bir tarafta Hz İsa’nın gerçek otantik öğretisini tatbik eden Hz İsa ailesi ( adil Yakup ve Jude ) Kudüs ekolü , öteki tarafta öğretileri çarpıtmak için pagan  ve Helenistik ögeleri şırıngalayan Pavlus ve Antakya  ekolü.




Kaynaklar
(1) Macoby, Revolutıon ın Judea, Sayfa 231
Craverı, The Lıfe of Jesus, sayfa 88
(2) Armstrong, The Fırst Chrıstıan, sayfa 68
(3) wılson, The Evıdence, sayfa 58
(4) Macoby, Revolutıon ın Judea, Sayfa 286
(5) Macoby, Revolutıon ın Judea, Sayfa 231
(6) Ludeann. Opposıtıon to Paul ın Jewısh chrıstıanıty s 38-39
(7) Chılton and Neusner, The Brother of Jesus, sayfa 142
(8) Bernheım op cıt sayfa 181
(9) Gospel of the Nazorenes, Lection 33, verses 1-2
(10) The American Heritage® Dictionary of the English Language, Fourth Edition
Copyright © 2009 by Houghton Mifflin Company. Published by Houghton Mifflin Company.
(11) Isis Unveiled, II, 158), it is the Spiritual Ego (Buddhi-Manas).

 ALINTI
 https://hakikat313.wordpress.com/nazaren-vs-hiristiyan/

Hiç yorum yok:

Siz, siz olun Yehova Şahitlerini evinizden, ailenizden ve hatta tanıdıklarınızdan ırak tutun.

Türk insanı üzerine bilinen ya da bilinmeyen birçok oyunlar oynanıyor.  Dünyanın neresinde olursa olsun Müslüman  Türk insani yoğun bir kı...