24 Mayıs 2016 Salı

PAVLUS




PAVLUSIFER

pvlus
Nazaren vs Hırıstiyan yazımızda anlaşıldığı gibi Antakya hadisesinden sonra Adil Yakup un liderliğindeki Yahudi Hırıstiyanlık (Nazaren) ve Pavlus  yollarını bir daha bir araya gelmeyecek şekilde ayırdılar ve Pavlus kendi yoluna gitmişti.
Elçinin İşleri 9 26
26Saul Yeruşalim’e (Kudüs) varınca oradaki öğrencilere
katılmaya çalıştı. Ama hepsi ondan korkuyor, İsa’nın öğrencisi
olduğuna inanamıyorlardı
.
İnanmamakta da haklıydılar. Çünkü bu Hitlerin Kudüs e gelip ben Yahudi oldum
demesi gibi bir şey. Hitler i kabul etseler bile Hitler yavaş yavaş Nasyonel
Sosyalist ve faşist fikirlerini şırıngalayacak Yahudiliği içten yıkmaya
uğraşacaktı.
Elçinin İşleri 15 12 21 nde
Adil Yakup (James the Just) söz alıyor
“Kardeşler, beni dinleyin” dedi. ….
20Ancak putlara sunulup murdar hale gelen etlerden, fuhuştan, boğularak öldürülen
hayvanların etinden ve kandan sakınmaları gerektiğini onlara yazmalıyız.
21Çünkü çok eski zamanlardan beri Musa’nın sözleri her kentte duyurulmakta, her
Şabat Günü havralarda okunmaktadır.”
Hz İsa dan sonra Adil Yakup un lider olduğunun tekrar farkına varalım. Adil Yakup
Pavlus u değil beni dinleyin diyor.
Adil Yakup Yahudi olamayanların da Nazarenlığe kabul edilmesine olumlu bakıyor ama
bir şartla Hz Musa şeriatini öğrenecekler ve tatbik edecekler. Yani sünnet
olacak, domuz yemeyecek, kandan sakınacaklar yani Hz Musa Şeriatını tatbik edecekler.

Ama Adil Yakup söylediğinin tersine Faresi Pavlus Adil Yakup un şartınıda çiğniyor.
Romalılar 14 14
14 İsa’ya ait biri olarak kesinlikle biliyorum ki, hiçbir
şey kendiliğinden murdar değildir. Ama bir şeyi murdar sayan için o şey murdardır.
(Galatyalılar 1:7 8)
(Türkçe tercümelerde Rab kelimesine kandırmak için heryere koyuyorlar. burada
kullanılan kelime Lord, efendi, veya Hazreti gibi bir kelimedir. Rab diyerek
Hz İsa nın tanrılığını ima ediyorlar, ama bu kesinlikle kandırmak için kelime
oyunudur.)
Adil Yakup ne diyordu tekrar okuyunuz beni dinleyin uluslar
katılabilir ama murdardan sakınmak koşuluyla diyor. Hıristiyanlar domuzu ve
boğulan hayvanı iştahla yerken Pavlus u dinliyor Hz İsa Adil Yakup ve
havarileri değil. İşte Hıristiyanlığın gerçek babası Faresi yalancı Pavlus tur.
7Aslında başka bir müjde yoktur. Ancak aklınızı karıştıran ve
Mesih’in müjdesini çarpıtmak isteyen kimseler vardır. 8Biz ya da gökten bir
melek bile, size bildirdiğimiz (Pavlus ve öğrencilerinin) müjdeye ters düşen
bir müjde bildirirse, lanet olsun ona!
Faresi Pavlus burada kime lanet ediyor? Daha o zamanlar
ortada bir incil veya kitap yoktu. Vardı diyen göstersin kanıtlasın. Pavlus un
bildirdiği müjde ye ters düşen bir müjde yi söyleyenler Adil Yakup ve orijinal
havarilerdi ki Galatyalılar 1 7 8 9 da Pavlus onları lanetliyor.
Romalılar 3-28
28Çünkü insanın, Yasa’nın gereklerini yapmakla değil,
imanla aklandığı
kanısındayız
New English Version da a man is JUSTIFIED by FAITH apart from OBSERVING
THE LAW
diye geçiyor.
Türkçe tercümede aklanabilir yani günahlarından arındırılabilinir deniliyor. Burada
tercüman Pavlus doktirini ön koşullu tercüme yapmış. Justıfıed demek haklı göstermek,
haklı çıkarmak, ve doğrulamak, aklanmak ta. Bir insan kanuna uymakla değilde imanla
haklı gösterilebilir daha ön koşulsuz tercüme olurdu. Yani kanuna uymakla değilde
imanınızla yargılanacaksınız deniliyor.
Yakup 2-24 te
Görüyorsunuz, insan yalnız imanla değil, eylemle de
aklanır
.
New Englısh Versıon da a person is JUSTIFIED by what he DOES and not by
FAITH alone
İnsan sadece imanla değil yaptığıylada haklı gösterileblir.
Hangisi doğru- bir insan sadece imanıylamı yoksa amelleriylemi sorguya çekilecek?
Hangisi doğru Pavlus mu yoksa Adil Yakup mu?
Pavlus un formülü H= İ-A
Adil Yakup Hazretlerinin formülü H= İ+A
(H= haklı gösterlmek, İ= İman , A= ameller.)
Tabiki Romalılar 3- 28 ve Yakup 2-24 da Aklanmak veya haklı gösterilmek için
Yunanca aynı kelime kullanılmış. Aynı zamanda ameller veya eylemler içinde aynı
Yunanca kelime kullanılmış. Ama bugün incil denilen kitaplarında ayrı ayrı
tercümeler yapılmış. İncil i tam anlamak için aslında Yunanca bilmek şart.
Tercümeler farklı anlamlara ve yorumlara çekilebiliyor.
Adil Yakup beni dinleyin demiyormuydu? H İsa nın kardeşi Adil
Yakup başka bir müjde getiriyor,
Pavlus ta kendisinden ve öğrencilerinden başka bir müjde getireni lanetlemiyormuydu?
Matta 5 19-20
Bu nedenle, bu buyrukların (Hz Musa Şeriat kuralları) en
küçüklerinden birini kim çiğner ve başkalarına öyle yapmayı öğretirse, Göklerin
Egemenliğinde en küçük sayılacak
. Ama bu buyrukları kim yerine getirir
ve başkalarına öğretirse, Göklerin Egemenliğinde büyük sayılacak. 20Size şunu
söyleyeyim: doğruluğunuz din bilginleriyle Ferisilerinkini kat kat aşmadıkça,
Göklerin Egemenliğine asla giremezsiniz!
Matta 5 19-20 ye göre Pavlus göklerin egemenliğinde en küçük sayılacak Adil
Yakup da büyük sayılacak. Her halde Hıristiyanlarda göklerin egemenliğinde
küçük sayılamk istiyorlarki Pavlusıfer in yolundn gidiyorlar. Burada
ortaya çıkan bir başka gerçekte sadece imanın yeterli olmayacağı ve doğruluğun
yani iyi amelin cennete girmek için gerekli olduğudur.
Şunu unutmayalım ki o zamanlar Hz İsa ve havariler ile
Faresi Pavlus ve öğrenciler arasında ayrıcalıklar vardı.
Barnabas ve Markos ikiside Pavlus a refakat etmişlerdi
bir zamanlar ama sonra Faresi pavlus un gerçek yüzünü
gördüler ve Adil Yakup un tarafına geçtiler.
Kefas Barnabas ı Hz İsa nın yolunu ve mesajını öğretmek
için Pavlus la seyahat etmesi için görevlendirmişti.
Tabiki Pavlus tan şüphe ediyorlardı. Faresi Pavlus un ne yapmak
istediği anlaşılacaktı. Faresi Pavlus Barnabas ın
liderliğini ilk fırsatta gasp edecek ve istediğini
(Hz İsa nın yolunu ve öğretilerini değilde kendi
yolu ve teolojisini) öğretmeye başlayacaktı. Ama
Hıristiyanların anlayamadığı ve gözden kaçırdığı
gerçek Emir burada Barnabastı ve ona itaat
etmek zorunda olanda Pavlustu.

Pavlus un müjdesi Mesih in günahlarımıza karşı kendisini
sunduğu fikriydi. (Pavlus bu müjdesini Mitraizmden
kopyeliyor bkz Hıristiyanlık ve Mitraizm) bu demek
oluyorki Pavlus un müjdesine Hz İsa nın gerçek
havarileri ve Adil Yakup (James the Just) ters düşüyorlardı.
Ve Adil Yakup ve havariler Pavlus un müjdesine ters düşen
bir müjde bildiriyorlardı . Bu müjde de Tek tanrıya
İman Hz Musa nın şeriatının tatbiki ve sevap kazanmak
için yapılan işlerdi.
Pavlus Hz İsa nın öğretilerinede ters düşüyor ve
aslında Hz İsa yı bile lanetlemiyormu?
FARESİ PAVLUS
Matta 16:6
6İsa onlara, “Dikkatli olun, Ferisiler’in ve Sadukiler’in mayasından kaçının!” dedi.
Elçinin İşleri 23:6
…Kardeşler, ben özbeöz Ferisiyim. Ölülerin dirileceği umudunu
beslediğim için yargılanmaktayım.»
İşte Pavlus Ferisi mezhebinden olduğunu kabul ediyor. Ferisi Farsi den geliyor yani İran Yahudileri. ey Hıristiyanlar İsa sizi Ferisilerin mayasından kaçının demiyormu? Pavlus un babasınında Ferisi olduğunu bilmiyormusunuz? Pavlus un Hz. İsa yı boğanın (bir hayvanın) yerine koyduğunu anlamıyormusunuz?
Hala müjde müjde diye Pavlus un safsatalarıyla masumları kandırmaya uğraşıyorsunuz. Birde İncil i okudunuzmu diye ilanlar veriyorsunuz. Okuduk ve al sana:
27«Vay halinize ey din bilginleri ve Ferisiler, ikiyüzlüler! Siz dıştan güzel görünen, ama içi ölü kemikleri ve her türlü pislikle dolu badanalı mezarlara benzersiniz. 28Dıştan insanlara doğru kişilermiş gibi görünürsünüz, ama içte ikiyüzlülük ve kötülükle dolusunuz.
29«Vay halinize ey din bilginleri ve Ferisiler, ikiyüzlüler! Peygamberlerin mezarlarını yaparsınız, doğru kişilerin türbelerini donatırsınız. 30`Atalarımızın yaşadığı günlerde yaşasaydık, onlarla birlikte peygamberlerin kanına girmezdik’ diyorsunuz. 31Böylece, peygamberleri öldürenlerin torunları olduğunuza siz kendiniz tanıklık ediyorsunuz
Ey Hıristiyanlar siz İsa Mesih i değil Mesisahçı Faresi Pavlus un yolundasınız. Hala uyanmayacakmısınız?
BABANIZ PAVLUS MU?
Matta 23 9
9Yeryüzünde kimseye ‘Baba’ demeyin. Çünkü
tek Babanız var, O da Cennette olandır
.
Faresi Pavlus Hz. İsa nın Cennette olan Babamızdan başka
kimseye baba demeyin dediğini bilmiyordu.
(1 Korıntlıler 4:15)
15 …. babanız oldum
Gerçi Papa ya Katolikler Kutsal Baba diyorlar ve Hz
İsa ye ters düşüyorlar.
Pavlus un önemini anlamak için şu soruya cevap vermek gerekiyor: Pavlus
olmasaydı ne olurdu?
Pavlus olmasaydı Hırıstiyanlık Nazarenlik adinda bir
Yahudi tarikatı olarak devam edebilirdi. Ama bugünkü
gibi 7 kıtada 2 mılyara yakın bir din haline gelmezdi.
Ama daha otantik ve gerçek olurdu. Tabi Pavlus tan sonra
Konstantin in Hırıstiyanlığın bir dünya dini olmasındaki katkısını unutmayalım. Bir bakıma Pavlus Hırıstyanlığın tartışılmaz babası ve kurucusudur…
Pavlus Yunanca konuşan bir Roma vatandaşıydı, bu önemli bir ayrıcalık çünkü ona Roma imparatorluğu topraklarında özgürce seyahat avantajı veriyordu.
Pavlus Antakya hadisesinden sonra sadece Isa nın gerçek mesajından habersiz, Hz İsa yı görmemiş, İbranice ve
Aramaıkçe bilmeyen Yahudi olmayan putperestlere sesini duyurabilirdi.
Yeni Ahit veya Kutsal kitabı oluşturan kitaplar ve mektuplar İbranice veya Aramaıkçe değilde Yunanca yazılmasıda Yahudi olmayanların muhatap alındığının bir kanıtıdır.  Yani,
Yahudiler muhatap alınsaydı İnciller İbranice veya
Aramaıkçe yazılırdı.
Bir başka sebepte Pavlus un Luka gibi Yahudi olmayan
takipçileri tarafından kitaplar Yunanca yazıldı çünkü Nazarenlerin (Yahudi Hıristiyanların) yaptıkları
hatalardan ve yanlış teoriler, doktırınler,
öğretilerden ve teolojik deviasyonlardan haberdar
olmaması içindi yani Hırıstiyanlık Yahudi orıjınınden
tamamen koparmak içindi.
Bunu bir örnekle şöyle açıklayabiliriz. İslamın kuruluş aşamasında Kuran ı Kerim Arapça değilde Türkçe yazılsaydı
ne olurdu? Araplar dışlanırdı tabiki ve Müsliman olan
Türkler diğerlerini Müslimanlaştırmak için, Kuran ı
Kerim ı Şeriat kurallarını çıkarıp yerini eski Şaman
ve Budist kaideriyle değiştirseydi ve yorumlasaydı Araplar
Türkçe okuyup yazma bilmedikleri için karşı çıkamayacaktı.
Ama ortaya İslam Budizm ve Şamanızm sentezi orijininden
uzak bir din ortaya çıkacaktı. Belki bugünkü İslam dan
bile daha fazla kitleye sahipte olabilirdi. ama
tabiki otantik olmazdı ve yapmacık olurdu. Müslimanlar
Buda heykeli gibi camilerine Muhammed heykeli koyarlardı
ve namaz ve meditasyon karışık bir ibadetleri olurdu.  Reinkarnasyon inancı kabul edilir bunun içinde ayetler değiştirilirdi.
Hindularında kolayca Müsliman olmaları için Lord Allah
(baba, yaratıcı), Lord Muhammed (oğul, koruyucu) and
Lord Cebrail (Kutsal Ruh)olarak Hindu testis doktirini
kabul edilirdi.
Müslimanlığın ismi Budisman olarak değiştirilirdi ki
orijinal İslamla ilişkisi kesilsin, bir Çin imparatoru
birazda Konfuçyanizm ekleyerek Budisman ı kabul etseydi
bu din Çin, Kore. Japonya ve bütün Uzak doğuya yayılabirdi.
İşte  Bugünki Hıristiyanlıkta aynen öyle.
Başka sebepte Yahudi ayaklanmalarıydı.
66 AD yılında Yahudiler Roma idaresine karşı büyük bir
ayaklanma çıkardılar. 70 AD yılındada Romalılar Kudüs ü
kuşatıp geri aldılar.Romalılar zaferlerinden sonra binlerce kişiyi öldürdüler. Kalanlar köle olarak imparatorluğun
çeşitli yerlerine sürgün gönderildiler.
İşte ilk incil kitabı Markos Roma da Yahudilerin eziyet
edildiği bu dönemde 65 70 yılları arasında Yunanca
yazıldığı rivayet edilir. Gerçi 65 70 yılları arasında
yazılan Markos incilinin aslı yok. 150 200 yıl
sonra yazılmış kopyenin kopyesinin kopyeleri var ama bu
başka bir konu.
İmparatorlukta Yahudiler üzerindeki baskılardan Nazarenlerde
nasiplerini almışlardı, böylece Pavlus un Yahudi olmayan
öğrencilerine gün doğmuştu.
Yeni Ahit (Kutsal Kitap) ın çoğunluğu Tarsus lu Pavlus un
yazdıklarından bir başka deyimle Yeni antlaşma veya Ahit in dörtte biri Pavlus un ürünüdür. Buna refakatçisi Luka yıda eklersek, YeniAhit kitabı nın yarısı Pavlus etkisi altında yazılmıştır. Pavlus kendisnin de peygamber veya İsa nın
havarisi olduğunu iddia eder ama Markos, Matta, Luka, ve
Yuhanna incillerinde Pavlus tan ve havari olduğundan
bahsedilmez, Bu birçok Hıristiyan ın gözden kaçırdığı
ve üzerinde düşünmediği bariz bir gerçektir.
Pavlus un yazdıklarının tarihi Markos incilinden bile
öncedir ve ilk Hıristiyan yazılı kaynaklardır, ama
orijinalleri bulunamamıştır.

Pavlus a aıt gerçek olduğu iddia edilen kitaplar

Romalılar, Korintliler 1 ve 2, Galatyalılar, Filippiyanlar, Selanikliler 1, Filemon
Sahteler
Efesliler, Kolosyanlar, Tımoteyus 1 ve 2, Tıtus, Ibraniler,
ve Selanikliler 2
Pavlus yazdığı kitaplarında veya mektuplarında Nazarenli İsa dan bahsedilmez ve İsa nın sözde çarmıha gerilmesinden sonra başlar.
Hıristiyanlığın Yeni Ahit kitabı fikrini ilk ortaya çıkaran
100-160 seneleri arasında yaşayan Sinop lu Marsiyon (Marcıon of Pontus 100-160) dur. Marsıyon aslen Justın Martyr gibi Samaritandır.
İlk basılan İncil Marsiyon un yazdığı Rabbin İncili adını
verdiği kitabıdır. Markos, Matta, ve Yuhanna kitaplarının
ana kaynağı Marsıyon un Rabbin İncili kitabıdır.
MARSİYON VE İNCİLİ
MARSİYON VE İNCİLİ
Kilise babalarından Tertulyan:
” Marsiyon a göre İsa cennetten sızdı.. Gerçek şu ki Marsiyon un Mesih i veya Rabbi tamamiyle tarihsel değil. İsa ne bir şeceresi var nede Yahudi asıllıdır, dünyevi annesi yok, Babası
yok, Dünyevi İnsanın doğduğu doğum yeri yoktur.”
Marsiyon a göre İsa nın en büyük öğrencisi Pavlus tur.
Tvanna lı APOLLONYUS kendisinin Pısagor (Phythagoras) un bir öğrencisi olarak tanımlıyordu. Apollonyus Hındu tanrı Kırişna nın hikayelerini Singapur da keşfetti ve kendi İncil i olarak
sahiplendi. Apollonyus un Latincesi Pavlus tur ve çok zengin olan Marsıyon Pavlus un İncilini kendi Yeni Ahit i olarak sahiplendi. Bu kitap ilk olarak Samaritan dilinde yazıldı
daha sonra Yunancaya ve Latinceye tercüme edildi. Pavlus un
mektuplarını ilk ortaya çıkaran Marsiyon dur ve onun 160 da ölümünden sonra Luka, Yuhanna, Mark, ve Matta Marsıyon un kitabında yer almayan tarihi olguları eklediler.
Hıristiyan savunucuları marsiyon un bu 4 kitabı değiştirğini
iddia ederler. Ancak Justın Martyr Marsiyon u eleştirdiği
kitabında asla Marsiyon u Markos, Matta, Luka, ve Yuhanda
İncillerinde tahribatlar yapmakla suçlamaz.
Bir başka Samaritan Justın Martyr Havarilerin Hatıratları
isimli bir kitaptan alıntılar yaptığını bildirir. Bununla birlikte Justin Nıkodemus (Pılate nin İşleri) ve Kefas İncillerinden bahseder ama Kefas ın, Justın ın yaşadığı ve yazdığı Roma daki Kilise nin kurucusu olduğuna değinmez.
İlginç olan ve Hıristiyanların düşünmesi gereken gerçek ise
Justın Eski Ahitten 314 kez alıntılar yapar ve bunların 197 sinde kitabın yazarını isimlendirirken Justın asla Markos, Matta, Luka, ve Yuhanna dan alıntılar yapmamıştır.
Irenyus ve Osebyus 140 yılında ölen Papıas ın Matta ve Markos incillerinden bahsEttiğini yazmışlardır. Papıas Markos un Kefas
İncilini kullandığını yazmıştır. Papıas ayrıca Matta nın
Rabbin Deyişleri isimli kitabın yazarı olduğunu bildirir.
Bu kitap, Q İncili, daha önceki Kurtarıcı Tanrılar ve gizem ekolleri nin tercümeleridir.
Luka nasıl Marsıyon u tarihsellemiştir:
Luka 9-22
İnsanoğlu’nun (Isa nın) çok acı çekmesi, ileri gelenler, başkâhinler ve din bilginlerince reddedilmesi, öldürülmesi ve üçüncü gün dirilmesi gerektiğini söyledi
Burada kalın yazılan Marsıyon a aittir ve ince yazılarıda Luka eklemiştir.
Luka 1 1-4
Sayın Teofilos,
Birçok kişi aramızda olup bitenlerin tarihçesini yazmaya girişti. Nitekim başlangıçtan beri bu olayların görgü tanığı ve Tanrı sözünün hizmetkârı olanlar bunları bize ilettiler. Ben de bütün bu olayları ta başından özenle araştırmış biri olarak bunları sana sırasıyla yazmayı uygun gördüm. 4Öyle ki, sana verilen bilgilerin doğruluğunu bilesin
.

Hıristiyanlar nasıl bu kitaba İncil veya Tanrı nın Sözü diyebiliyorlar anlaması zor. Tanrı Teofılos a Sayın mı
diyecek ti? Kim bu Teofılus?
180 senesinde Marko, Matta, Luka ve Yuhanna isimlerinı lk defa yazan kimse Antakya dan Teofılus tur. Luka İncili zaten 170 senesine kadar ortada yoktur.
Markos latın dir ve Marsıyon İncilinin Latince tercümesini kullanmıştır. Matta ve Luka Marsiyon İncilinin Yunanca tercümesini kullanmışlardır.
Pavlus un mektuplarını ilk kez ortaya çıkaran ve kullanan
Sinop lu Marsiyon bugünkü İncil dedikleri toplama kitaplara
katkılarda bulunmuştur. Peki neden Marsiyon Pavlus veya Apollonyus la ilgilensinki?
Marsiyon düalizmin savunucusuydu, Eski Ahit in tanrısının şiddetli ve merhametsiz olduğunu kendi ortaya çıkardığı Yeni Ahitteki tanrının sevgi ve merhameti ile ön plana çıktığını söylüyordu. Aslında Samaritanların Judea lılarla olan tarihi
çekişmesi ana sebebi. Ama bundan sonra bahsedeceğiz.
Marsıyon un Pavlus un mektuplarında kendi Dualist inancına uygun değişiklikler yaptığı muhakkak.
Marsıyon Kilisede epey mevki satın aldı ama sonra Kilise tarafından aforoz edildi. Ama aforoz ettikleri adamın
ortaya çıkardığı İncili ve Pavlus un oraya buraya mektuplarını
ve yazılarını korudular ve daha sonra Septuagınt denilen Eski Ahit in Yunanca tercümesini eklemeleriyle ilk Kutsal Kitap ortaya çıktı.
Luka incili ve Elçinin işleri Pavlus un refakatçisi Luka tarafından yazılmıştır. Tabiki Yeni Ahit toplama kitabının parçaları gibi ne Pavlus un ve nede Luka nın yazdıklarının orijinali mevcuttur. Kopyenin kopyelerinin,.. ..kopyeleri mevcuttur.
Eğitilmiş bir Faresi olan Pavlus un gerçek ismi Saul dür.  Faresilik o zamanki 4 Yahudi gurubundan birisidir, Farsi
veya İran Yahudileri dirler.
Niçin ismini değiştirdiğine dair değişik görüşler vardır.
Pavlus la aynı zamanda yaşayan ünlü Yunan düşünür ve
mistik Tvana lı Apolonyus la karıştırılmışmıdır? Bu üzerine
daha çok araştırma ve kaynak gerektiren bir ihtimal olabilir
ama kesin olan Apolonyus hakkında söylenenler Pavlus içinde söylenmiştir.
İstefan ın katili Pavlus.
Elçinin İşleri 7 57:60
57Bunun üzerine kulaklarını tıkayıp çığlıklar atarak
hep birlikte İstefan’a saldırdılar. 58Onu kentten dışarı atıp taşa tuttular.
İstefan’a karşı tanıklık etmiş olanlar,
kaftanlarını Saul adlı bir gencin ayaklarının dibine bıraktılar. 59İstefan
taş yağmuru altında, «Efendi İsa, ruhumu al!» diye yakarıyordu.
İstefan’ın öldürülmesini Saul da onaylamıştı.
O gün Kudüs’teki inanlılar topluluğuna karşı korkunç bir baskı dönemi başladı.
Elçiler hariç tüm imanlılar Yahudiye ve Samiriye’nin her yanına dağıldılar.
2Bazı dindar kişiler, İstefan’ı gömdükten sonra onun için büyük yas tuttular.
3Saul ise inanlılar topluluğunu kırıp geçiriyordu. Ev ev dolaşarak,
kadın erkek demeden imanlıları dışarı sürüklüyor, hapse atıyordu.
İstefan ı Pavlus un şahsen öldürüp üldürmediği belli değil ama azmettirici
olarak Pavlus Roma hukukuna görede suç işlemiş bir katil olduğu ortaya çıkıyor.
Sadece Elçinin İşlerinden yukarıda aktardıklarımıza göre Hıristiyan bile olsanız
Pavlus u katil, haydut, ve sahtekar olarak bilirdiniz. Değilmi?
Ama Pavlus nasıl oluyorda dıramatik olarak 180 derece dönüyor ve Bugün
Hırıstiyanların peygamber ve evliya kabul ettiği biri oluyor?
Tabiki burada en büyük soru Pavlus un gerçekten samimice değişip değişmediğidir.
Hıristiyanlar kendilerine şu soruyu sormalı: Pavlus yalancıysa, değişmediyse
aldatıyorsa o zaman ne olacak?
Pavlus Hz İsa nın cennete yükselmesinden 2 sene sonra Hıristiyan olduğu için
hiç bir zaman İsa yı şahsen fiziki olarak görmemişti ve duymamıştı, lakin
Pavlus kendi iddisı olan bir halusinasyon sonucunda Hırıstiyan oluyor.
Hz. İsa Kudüste ki havarilere fiziksel olarak gözüktü,
hemde ilk kez Pavlus un münafıklıkla suçladığı Kefas  a Adil Yakup a, diğer
havarilere, ve 500 kişiye gözükürken Pavlus aralarında yoktu, sonra İsa onun
Hırıstiyanlara eziyet etmesini ıstafan ı öldürtmesini bekledi ve daha sonra
Pavlus a halusinasyon gibi yorumlanacak bir öekilde gözüktü ve konuştu.
İster inan ister inanma.
Bugünki Hırıstiyanlığın temel taşlarından İsa nın
günahlara kefaret için öldüğü fikri ilk olarak Pavlus
a aitti ve Asla kefaret fikri İsa dan  veya Nazaren havarilerden gelmedi.
Onun için Pavlus hakkında şüpehede bulunmak Hz İsa ya şüphe etmeye eşit çünkü
temel taşlarınına dokunuyorsun. Ama gerçek şuki Pavlus Nazaren İsa dan çok
farklı ve çelişkili kendi teolojisini keşfetti. Gerçi Pavlus un ortaya çıkardığı
teoloji daha sonraları daha detaylı ve kapsamlı olarak geliştirilecekti ama Pavlus
Hırıstiyan teolojisine temel taşlarını dikti sonradan geleceklere sadece binayı
yükseltmek kalmıştı.
Eğer temeli sahtekar biri attıysa muhakkak demirden
çımentodan çalar ve binada çürük temel üstüne dikilir.  Bu sebeble  Pavlus Hz İsa
nın kardeşi  Adil Yakup ve öteki havarilerden bile üstün tutulmuştur.
Eğer bir insan sahtekarsa yazdıklarında sözlerinde ve hareketlerinde bir işaret
bırakacaktı. Hırıstiyanlar niçin farkına varamıyor acaba?
Mesela- 1 Korıntoslulara mektup 25-28

Evli olmayanlar
25Kızlara gelince, Rab’den onlarla ilgili bir buyruk almış değilim. Ama
Rab’bin merhameti sayesinde güvenilir biri
olarak düşündüklerimi söylüyorum.
26Öyle sanıyorum ki, şimdiki sıkıntılar nedeniyle insanın
olduğu gibi kalması iyidir. 27Karın varsa,
boşanmayı isteme. Karın yoksa, kendine eş arama.

28Ama evlenirsen, günah işlemiş olmazsın.
Bir bakire kız da evlenirse, günah işlemiş olmaz.
Ne var ki, evlenenlerin bu yaşamda sıkıntıları olacaktır.
Ben sizi bu sıkıntılardan esirgemek istiyorum.

Şeytan işin detayında demiştik, Pavlus un yazdıkları ilk
bakışta normal geliyor ama üzerinde düşününce bir şeytanlık seziyorsunuz.
Pavlus un eğitim görmüş bir faresi olduğunu söylemiştik , bu demek oluyorki
Pavlus Yahudi şeriatını çok iyi biliyordu. Bu gerçeği dikkate alırsak:
1) Yahudi bir erkek karısını kendisini memnun etmiyorsa boşayabilir
2) Ama Pavlus Hz İsa nın zina hariç boşanmayı yasakladığını bilmiyor. Pavlus
zinanın boşanma sebebi olduğunu söylemiyor.
Bu önemlimi diyeceksiniz?
3) Önemli çünkü Pavlus Kutsal Ruhtan vahiy aldığını iddia
ediyor. Pavlus un Karın varsa boşanmayı isteme
demesine göre davranacak olursanız karınız zina yapsada
boşamayı istemeyin anlamına geliyor. Ama evlenirsen,
günah işlemiş olmazsın
demesine bakarsanız boşanmış
bir kadınla evlenmenizde bir sakınca yok anlamına geliyor.
İsa Matta 5 31:32 da şöyle diyor
31“Denmiştir ki, ‘Kim karısını boşarsa ona
boşanma belgesi versin.’ 32Ama ben size derim ki,
her kim karısını cinsel uygunsuzluk dışında
boşarsa, onu cinsel yolsuzluğa itmiş olur. Her kim boşanmış bir kadınla
evlenirse cinsel yolsuzluk yapar
.
Eğer Kutsal Ruh iddia ettiği gibi Pavlus a rehberlik
etseydi nasıl oluyorda Pavlus önemli bir konuda Hz İsa
ile çelişkiye düşüyor?
1 Bilmez misiniz ki, ey kardeşler -Kutsal Yasa`yı bilenlere söylüyorum- Yasa insana ancak yaşadığı sürece egemendir?
2 Örneğin, evli kadın, kocası yaşadıkça yasayla ona bağlıdır; kocası ölürse,
onu kocasına bağlayan yasadan özgür olur.
3 Buna göre kadın, kocası yaşarken başka bir erkekle ilişki kurarsa, zina etmiş
sayılır. Ama kocası ölürse, kadın yasadan özgür olur. Şöyle ki, başka bir erkeğe
varırsa, zina etmiş olmaz.
4 Aynı şekilde kardeşlerim, siz de bir başkasına
-ölümden dirilmiş olan Mesih`e-varmak (evlenmek) üzere Mesih`in bedeni aracılığıyla Kutsal Yasa karşısında öldünüz. Bu da Tanrı`nın hizmetinde verimli olmamız içindir.5 Çünkü biz benliğin denetimindeyken, Yasa`nın kışkırttığı günah tutkuları bedenimizin üyelerinde etkindi. Bunun sonucu olarak ölüme götüren meyveler verdik.
HUH? Pavlus a bunları Kutsal Ruh mu söylemiş? Ne alaka?
Verilebilecek en kötü bir örnek.
Evli kadın kocası öldükten sonra başka birine varsa zina etmiş olmaz sizde Mesih e varmak
(evlenmek) için kutsal yasa karşısında öldünüz, eğer Mesih le evlenirseniz sizde zina etmiş olmazsınız. Ama Hz İsa zina etmiş olursunun diyordu. İyide kadın kocası ölürse yasadan özgür olur ve Mesih le evlenebilir Pavlus a göre bu zina olmaz
Ama erkek karısı ölüp Mesihle evlenirse oda zina etmiş olmaz (Hollanda da ve
Kaliforniya da mümkün)…. böylece Tanrı nın hizmetinde verimli olursunuz.
Biliyorum bende Pavlus a uydum ve saçmaladım ama ben Kutsal Ruh tan vahiy aldığımı
iddia etmiyorum…..) smile birazcık.
Matta 24 (4:5)
4 İsa onlara şu karşılığı verdi: «Sakın
kimse sizi saptırmasın! 5 Birçokları, `Mesih benim diyerek benim
adımla gelecek, birçok kişiyi saptıracaklar.
Hz.İsa en yakın çevresi olan 12 havarilerini uyarırken,
tabiki Pavlus orada yoktu. Pavlus gökten bir parlak ışık
kör ediyor. Pavlus sen kimsin diye soruyor ve ben İsa
Mesih diye cevabını alıyor. Pavlus Hallusinasyon gördü
veya gördüğü parlak ışık anlamına gelen Lusifer de
olabilir. Yani Lusifer (Şeytan) İsa nın adıyla gelip Pavlus u
saptırmışda olamazmı?
Lütfen dikkatlice düşünün ve aşağıdakilerini okurken şu
soruların cevaplarını arayınız: Aydınlanan kimdi? kim
düştü? kim işitti? kim gördü? ve kim yalan söyledi?
Elçilerin İşleri 9 3:4

3 Yol alıp Şam’a yaklaştığı sırada, birdenbire gökten gelen bir ışık çevresini aydınlattı.
4 Yere yıkılan Saul, bir sesin kendisine,
«Saul, Saul, neden bana zulmediyorsun?» dediğini işitti.
Kim aydınlandı? Pavlus
Kim gördü? Pavlus
Kim düştü? Pavlus
Kim işitti? Pavlus
Elçilerin İşleri 9 7

7 Saul’la birlikte yolculuk eden adamların dilleri tutuldu, oldukları yerde
kalakaldılar. Sesi duydularsa da, kimseyi göremediler.

Kim gördü? Pavlus
Kim işitti? Pavlus ve yanındakiler
Elçilerin İşleri 22 9

Yanımdakiler ışığı gördülerse de, benimle konuşanın
söylediklerini anlamadılar.
Kim gördü? Pavlus un yanındakiler
Kim işitti ? Pavlus un yanındakiler ama anlamadılar
Elçilerin İşleri 26 13:14

13 Ey kralım, öğlende yolda giderken, gökten gelip benim ve yol
arkadaşlarımınçevresini aydınlatan
, güneşten daha parlak bir ışık
gördüm
.14Hepimiz yere yıkılmıştık. Bir sesin bana İbrani
dilinde seslendiğini duydum…..
Kim aydınlandı? Pavlus ve yanındakiler
Kim düştü? Hepsi Pavlus ve yanındakiler
Kim duydu? Pavlus
Kim gördü? Pavlus
KİM YALAN SÖYLEDİ? PAVLUS, ama Pavlusıfer in yalancı olduğunu bizzat
kendisi söylüyor.
Romalılar 3 7
7Ama Tanrı’nın her zaman doğruyu söylediği benim yalanımla yüceliği için daha açık şekilde ortaya çıkmışsa, ben niçin yine bir günahkâr olarak yargılanıyorum? 8Bazılarının bizi kötüleyerek, söylediğimizi ileri sürdüğü gibi niçin, “Kötülük yapalım da bundan iyilik çıksın” demeyelim?
Tanrının kimsenim yalanına ihtiyacı yoktur. Hangi yalanla öğünüyor PAvlus? Pavlus Tanrının oğlunun (Haşa) Mitraistlerden aldığı insanların günahları için kurban öldüğu yalanıydı.
Filipliler 1 18
18Ama ne önemi var? İster art niyetle ister içtenlikle olsun, her durumda Mesih duyurulmuş oluyor..
İşte Hıristiyan misyonerler Pavlus un bu sözüyle hareket ediyorlar..
Art niyetlemi? Ne önemimi var? Hımmm, sahtekarlık, yalancılık, iki yüzlülük…
Şeytan ın işi değilmi?
2 Korintliler 11 14
..Şeytan bile kendisine ışık meleği süsü verir
Faresi Pavlus burada Şeytanın iyi bir kimsenin şeklini alabileceğini söylüyor. Öyleyse
Saul Saul diyen parlak ışık Şeytan veya Lusıfer de olabilir. Eğer Hz İsa Pavlus a fiziki
olarak gözükmemişse neden Şeytanında gözükebileceğici parlak bir ışık olup konuşsunki?
Elçinin İşleri 12 6-9 da ışık Kefas ada gözüküyor. Tabiki bu Kefas için bir mucize
Pavlus ta Kefas ın gördüğüne ışık meleği süsü vermiş Şeytan diyor. Ancak aynı mantıkla
kendisine konuöan parlak ışık ında Şeytan olabileceğini kendisi itiraf ediyor. Lusıfer
demek parlak ışık demek zaten.
Bi Hıristiyanları veya Hıristiyanlığa ilgi duyanları samimice Pavlus u iyi çalışmalarını
ve anlamalarını rica ediyoruz.
2 Korıntlıler 12-7
Aldığım esinlerin üstünlüğüyle gururlanmayayım diye bana bedende
bir diken, beni yumruklamak için bir Şeytan meleği verildi
, gururlanmayayım
diye
Hıristiyanlar Pavlus un bedenindeki dikenin onun günahkarlığını temsil ettiğini iddia
ederler ama eğer Pavlus bir günahkarsa o zaman peygameberliği veya evliyalığda şüpheli
olmuyormu? Pavlus un söylediklerinin kendisinden başka bir şahidi varmı? Ortaya çıkan
şu gerçek Hıristiyanlar bşr günahkkr yalancıya güvenmekte çok büyük bir hata ediyorlar.
Pavlus nedden Hıristiyanları öldürüyordu? Çünkü Hz İsa yı Mesih olarak kabul etmiyordu
ve ondan ve öğrencilerinden nefret ediyordu. İşte bedenindeki diken bu nefret olmasın.
Ama bedeninde diken ve yumruklamak için bir şeytan meleği olan insanın söylediğine ne
kadar güvenilir?
Galatyalılar 2 20 de bakın Pavlus ne diyor?
Mesih’le birlikte çarmıha gerildim. Artık ben yaşamıyorum, Mesih bende
yaşıyor.
Mesih ve Şeytan meleği? Pavlus Mesihin onda yaşadığını gururla söylerken içindeki
Şeytan meleği neden Pavlus un gözüne bir yumruk atmamış acaba? Diken neden biryerıne
batmamış acaba? Ancak burada hıristiyanların gözden kaçırdığı önemli bir ayrıntı var.
Mitraist Konstantin SOL Ivıctus a inanıyordu yani güneş tanrısı SOL.
21 Aralık ta SOL (Güneş, Solar da bu kelimeden geliyor.) ölüyor ve 25 Aralık ta SOL
yeniden diriliyordu. Çarmıha gerilen SAUL(SOL), PAVLUS (POL) olarak yeniden doğuyordu.
Hz İsa zamanında (2 ve 98 yılları arasında) yaşamış
bir Yunan düşünürü APOLanyus, bazı Hınt inançlarını Roma ya getirmşti. İlginç olan
detayda aPOLanyus un Tarsus ta büyüdüğüdür hemde Pavlus la aynı zamanda. Hint tanrısı
aynı zamanda tanrının oğlu Kirişna inancını Romaya getirende APOLanyus dur. Kirişna
daha sonra Kıristos olmuştur diye baı iddialar da vardır. APOLanyus un ismide Güneş
tanrısı APOLLO dan gelmişti. APOLANIUS ve POL (Pavlus) arasındaki benzerlikler
gerçekten ilginç ama bir sonuca varmadan önce bu konuda daha fazla araştırma gerekiyor.
Tıvannalı APOLANYUS
Tıvannalı APOLANYUS
Solar Mesih Tıvannalı APOLonyus un latince karşılığı PAULUS tur.
1 Korintliler 3 4-6 da
«Biriniz,Ben Pavlus yanlısıyım», bir diğeriniz,
«Ben Apollos yanlısıyım» diyorsa, diğer insanlardan ne farkınız kalır?
5Apollos kim? Pavlus kim? İman etmenize aracı olmuş hizmetkârlardır.
Rab her birimize bir görev vermiştir. 6Tohumu ben ektim, Apollos suladı. Ama
Tanrı büyüttü
/;
Sahi Pavlus kim? Apolos kim? cevap APOLLOnyus mu bilemiyorum ama bir gariplik
seziyorum. POL (Romalılar Apollonyus a POL derlerdi) ve PAULUs (Latın APOLLLononyus)
Paul. Belkide SAul veya Pavlus hiç yaşamadı. Gerçek İncil Tarihi isimli yazımızda
bu konuda daha ayrıntılı bahsedilmiştir. Aslında Hıristiyanlığın neresine
dokunursanız orası çatlıyor. Sorularımızın cevaplarıda Vatkan da gizli arşivlerde.
Pavlus hakkında söyleyeceğimiz şeyler mektuplarından ve Elçinin İşleri kitabından
okuduklarımız.Ve bu kaynaklardan çıkan sonuç bile Pavlus un acayip bir yaratık
olduğudur. Gerçi Josefus Saul isimli birinin varlığından basediyor ama bu Saul
Herod un akrabası ve bir Zealot. Hıristiyan olduğunuda bahsetmiyor.
Max I. Dimont “Yahudiler, Tanrı, ve Tarih” kitabında;
Pavlus ufak boylu, çarpık bacaklı, BİR GÖZÜ KÖR,
ve muhtemelen vücudunda bir bozukluk olan bir kimseydi. Sık Malarya atakları ,
tekrarlanan halusınasyonlar, ve bazı bilim adamlarına göre epilepsi inmeleri olan
bir kimseydi. Bekardı ve bekarlığı başkalarınada öğütlerdi.
paul-with-curls
Pavlus düşmanlarına karşı Şeytandan meded umuyor
1 Timodeyus 1 20
20İmeneyus ve İskender bunlardandır. Küfür etmemeyi öğrensinler diye
onları Şeytan’a teslim ettim.
Sevgi Hıristiyanların sıkça kullandığı bir kelime ama Pavlus
14Bakırcı İskender bana çok kötülük etti. Rab ona, yaptıklarının
karşılığını verecektir.
Yani Bakırcıya Allah belanı versin diyor Pavlus. Hımmm, sevgi nerde kaldı??
Pavlustan esinleme bir fıkra:
Temel mahkemeye gitmiş UFO gördüğünü ve UFO dan davacı olduğunu söylemiş, hakimde
anlat bakalım demiş Öğle vakti Şam a giderken gökyüzünde parlak bir cisim
gördüm ve cisim (UFO?) etrafımı aydınlatdı parlakluğu
beni kör etti bende yere döştüm ve cisim bana Temel
Temel bağa neden zulmedeysun da dedi. Sen kımsün
diye sordum.
Cisimde bana Tanumadunmu beni ben UFO yum. Yanumdaki uşaklarda duydular ama kimseyi görmedüler.
eee sadece senmi gördün şahidin yokmu diye sormuş
hakim. Yanumdaki uşaklar gördiler ama ne didiğüni anlamadılar
UFO beni ve benüm yanumdaki uşaklaru aydınlattu ama
ışığı ben gördüm ama hepimiz yere düştük. UFO bana
ibranice birşeyler söyledi ve bana la Temel Şam a
git orada sana ne yapacuğunu anlatacağum didi. Şam
a gittim ama UFO bana yalan söyledi bekledümde gelmedi,davacuyum hakim bey demiş.
Hakim Temel e bundan sonra Şam gideceksen akşamları
git böylece başına güneş geçmez ama illede davacıysan
UFO yu getirde onunda ifedesini alalım demiş.
PAVLUS GELDİ ZULÜMLER BİTTİ
Pavlus tek başına zulmediyorduki her halde Hristiyan
olunca nedense zulümlerde aniden bitiyor.

31Tüm Yahudiye, Celile ve Samiriye’deki
inanlılar topluluğu esenliğe kavuştu. Gelişen ve Rab korkusu içinde yaşayan
topluluk, Kutsal Ruh’un yardımıyla sayıca büyüyordu.
Burada çıkan sonuç şu ya Hırıstiyanlara zulüm ve işkenceleri yalan yada
Herod ve tayfası plan B ye geçtiler. Adamlarını içeri sokarak içten yıkmaya
başladılar.
PAVLUS UN KAÇMASI OLAYI
elçinin İşleri 9:25
..kurdukları düzenle ilgili haber Saul’a ulaştı. Yahudiler onu öldürmek
için gece gündüz kentin kapılarını gözlüyorlardı.
25Ama Saul’un öğrencileri geceleyin kendisini aldılar, kentin surlarından sarkıttıkları
bir küfe içinde aşağı indirdiler.
damascus-paul
Pavlus un küfeyle aşağı indirdikleri iddia edilen kale.
Ufak atta civcivler yesin!
Pavlus Yahudilerin kendisini öldüreceğini öğreniyor adamlar gece gündüz kapıları
gözetliyor Pavlus ta kuleden küfeyle aşağıya sarkıtılıyor. İster inan ister inanma.
Bazı apartmanlarda aşağıya bakkal için basketler sarkıtırlarda onlara iri Pavlus
sığmaz onun küfesinin adam büyüklüğünde olması lazım. Eğer kaçıyorsa ipten
sarkıtılması daha mantıklı o saatte adam boyunda küfe nereden bulacaklar bulsalar
da dikkat çekmezmi? Adamlar kapıları gece gündüz gözetlemiyorlar mıydı? Niçin küfe
anlatılıyor?  Krallar gibi o günün asansörü küfeyle aşağı sarkıtılmak iple sarkıtılmaktan
daha prestijliydi her halde. Diğer bir ilginç rastlantı ise APOLanyus da Şam dan
bir küfe ile kaçması olayıdır.(5)
Ancak Pavlus 2 Corintliler 11.32,33 de Kral Arenas ın onu
yakalamak için peşinde olduğunu söylüyor Luka da Yahudilerin Pavlus un peşinde
olduğunu söylüyor. Hangisi doğru acaba?
İkiside doğru olmayabilirde. İlginç bir rastlantıda Tıvannalı APOLLanyus unda
Şam dan küfe üle kaçıp kurtulduğuna dair hikayeler var.
Mantıklı bir tarihçi
Neden Yahudiler kapıları gözetlesinki , Pavlus un oturduğu yeri bulup
Pavlus için orada bir kaza planlamak çok daha kolay olmayacakmıydı?.(1)
Mantıklı değilmi? Hırıstiyanların Kutsal Ruh u nedense hep yalan çelişki, ve
mantıksızlık vahiy ediyor…
Bu olaydan sonra Pavlus Arabistan a kaçıyor. Ama Pavlus
eğer cidden Hırıstiyan olsaydı, o zaman hala yaşayan Hz
Meryem Ana yı ziyaret edip bir hal hatır sormazmiydi? Parlak ışık (lusifer?) ona
Şam da ne yapması gerektiğini söylemeyecek miydi?
Niçin İsa nın günahları için çarmıha gerildiği yere gitmedi ve o yolda yürüyüp
efendisinin acısı hakkında düşünmek istemedi. Çünkü bu iddialar daha ortada
yoktuda ondan.
Elçilerin işleri 18:18 tende anlaşılacağı gibi Pavlus un Efes
Kilisesini kurduğu söyleniyor ve Korintlilere 1. ve 2. mektuplarda Efes te
yazdığına dair tarihçiler arasında güçlü bir düşünce var.
Tabi orijinal mektuplar kayıp olduğu için tam bir kesinlik yok. Ama Pavlus
Efes te 1. mısyon esnasında 3 ay, 2. misyon esnasında 3 yıl kaldığı biliniyor.
Elçinin İşleri 19: 17 ve 19
17… Efes’te yaşayan bütün
Yahudiler’le Grekler’e ulaştı…. .
19 bir sürü kişi de kitaplarını toplayıp herkesin önünde yaktılar..
Efes in Hristiyan dünyası için önemi Pavlus un orada uzun süre kalmasından ve
Korıntlılere yazdığı mektuplardan kaynaklanmıyor. Efes te Hz Meryem Anamız da
Havarilerden Yahya ile Efes te epey zaman geçirdi. Pavlus Efes te yaşayan bütün
Yahudiler e ulaşıyordu da Neden Meryem Anamıza ve Havari Yahya ya ulaşmadı?
Hristiyanlar dünyanın her yerinden gelip Efes te Meryem Ana evini ziyaret edip Hacı
oluyorlar. İlginç olan ve dikkati çeken bir gerçekte Pavlus un Meryem Anamız ve Y
ahya yı ziyaret etmediği ve hiç karşılaşmadıkları. Yahya Meryem Anamızın bakım
görevini üstlenmiş ve Efes’te kendi elleriyle bir ev inşa etmişti.
Saygıdeğer Meryem Anamızın Efes ve yakınlarında gömülü olup olmadığı hakkında
değişik görüşler var ama bilemiyoruz. Ama Hz Isa as ın Havarisi Yahya nın Efes te
gömülü olduğuna dair tarihi kaynaklar var.
3. yüzyılda yaşayan İskenderiye li Dıonısyus 2 Efes Kabri
olduğunu söylüyor. Bunlar Meryem ana ve Yahya olabilir.
Ama Mesih in içinde ve Kutsal Ruh la hareket eden bir kimse nasıl oluyor da
Meryem Anamızı Efes te ziyaret etmiyor. Orijinal havari Yahya ile konuşmuyor,
danışmıyor. En azından bir nezaket ziyareti olabilirdi de.
Burada akla ilk gelen Meryem Anamızın ve Yahya nın Adil
Yakup ve diğer Nazarenler gibi Pavlus a inanmamaları ve
güvenmemeleri olabilir. Olay her açıdan yoruma açık ama Pavlus hakkındaki haklı
şüphelerimize daha fazla şüphe katıyor. Bir ilginç detayda Tvannalı (Kapadokya da
bir yer) APOLlanyus unda Efes te vakit geçirdiğidir. (5)
PAVLUS YILANI?
Elçinin İşleri 9 18
18 O anda Saul’un gözlerinden (yılan) pulunu andıran
şeyler düştü
. Saul yeniden görmeye başladı.
Luka 10 18 19
18İsa onlara şöyle dedi: “Şeytan’ın gökten yıldırım gibi
düştüğünü gördüm
.
19Ben size, yılanları ve akrepleri ayak altında ezmek
ve düşmanın bütün gücünü alt etmek için yetki verdim
Elçinin İşleri 9 3 4
Yol alıp Şam’a yaklaştığı sırada, birdenbire gökten gelen bir ışık
(yıldırım)çevresini aydınlattı. 4Yere yıkılan Saul
G,kten Yildirim ve Pavlus
Gökten Yildirim ve Pavlus
PAVLUS VE TİYATRO
Şeytan işin detayında diye 3. kez söylüyoruz çokda söyleyeceğiz. . Ama ortaya çıkan
gerçeklerde en iyi bu kelime ile açıklanabiliyor.  Çünkü Pavlus un ne mal olduğunu
kendi yazdıklarından ve söyledklerinden anlamak detaylara bakarsanız ve düşünürseniz
mümkün.
Acts 26:14

Saul, Saul, neden bana zulmediyorsun?’ dedi.
Üvendireye karşı tepmekle kendine zarar veriyorsun.’
Sheakespeare ın Romeo ve Julyette:
O Romeo, Romeo! wherefore art thou Romeo?
Deny thy father and refuse thy name;

Ah Romeo Romeo! Neden Romeosun sen !?
İnkar et babanı, adını yadsı.

Parlak ışık ta Saul Saul demişti Tam bir komedya
değilmi?
Unutmayalım ki Sheakespeare eserlerini yazarken Eshılos gibi eski Yunan oyun
yazarlarından esinlenerek yazmıştı. Agamemnon Esinhos un ünlü oyunlarından biridir.
Bu oyun Roma zamanında ülkenin farklı yerlerinde tiyatrolarda sahne alırdı. Tarsus
tada tiyatro vardı.
Bugünün sineması o zamanların eski Yunan ve Roma piyeslerinin oynandığı tiyatrolara
ilgi büyüktü, Yunanca konuşan Pavlus ta bu tiyatrolara gitmiştir tabiki. İginç olan
ise Pavlus a parlak ışığın söylediği Üvendireye karşı tepmekle kendine zarar
veriyorsun. 
Pavlos İsa Mesih in değilde Esilos un Agamemnon oyunundan sıkça
kullanılan ünlü bir dizeyi karşılarındakini
(Savcı Festus) etkilemek için söylüyor.
Kaynağı:
Agamemnon 1624 üvendireye karşı tepmek
Euripides Bacchae: “üvendireye karşı tepmek” (2)
Elçinin İşleri 17:28
28Nitekim, ‘O’nda yaşıyor ve hareket ediyoruz;
O’nda varız.’ Bazı ozanlarınızın belirttiği gibi, ‘Biz de O’nun soyundanız.’
Kaynağı
Ve Epimenides (6ıncı yüzyıl BC) Yunan tanrısı Zeus(Baba) için :
“‘O’nda yaşıyor ve hareket ediyoruz; O’nda varız.”
Aratus : “Biz de O’nun soyundanız.” (3)
1 Tımoteos 5:4

4Ama dul kadının çocukları ya da yeğenleri varsa,bunlar öncelikle
kendi ev halkına merhametli olmayı öğrensinler.
Kaynağı:
Publius Terentius (Terence) (Latin komedya yazarı) 190 BC: “Ama dul kadının
çocukları ya da yeğenleri varsa, bunlar öncelikle kendi ev halkına merhametli
olmayı öğrensinler.”
(4)
Eski Yunan ve Roma putperest sanatçıları eserlerine tanrılarına veya tanrıçalarına
atıflarda bulunarak yazmışlardı. Kutsal Ruh ları meğer putperest şairlermiş Pavlus un
oraya buraya yazdıkları mektuplarda dahil toplama kitaba Tanrı sözü diyenler nasılda
aldanıyorlar.
Size ebedi hayatınızı belirleyecek mayası bozuk bşr katil olan felan
tarafından yazılmış mektuplar verseler, daha sonra o mektuplarn felan ın
orıjınal yazısından 300 sonra yazılmış kopyelerin kopyesi olduğunu bilseniz ve
mektupların orijinallerinin olmadığını bilseniz, ayrıca zaman içinde eklemeler
çıkarmalar olduğunu öğrenseniz, birçok çelişki gçrseniz, ve felan ın
Felanyus olabileceğini anlasanız….hala o mektuplara tanrının sözü diye
inanıp ebedi hayatınızı teslım edermiydiniz?
SÜNNETÇİ PAVLUS
Elçinin İşleri 16:3
1 Pavlus, Derbe ve Listra’ya da uğradı. Listra’da annesi imanlı bir Yahudi,
babası ise Grek olan Timoteyus adında bir İsa öğrencisi vardı.
2 Listra ve Konya’daki kardeşler ondan övgüyle söz ediyorlardı.
3 Timoteyus’u kendisiyle birlikte götürmek isteyen Pavlus, oralarda bulunan Yahudiler
yüzünden onu sünnet etti. Çünkü hepsi, babasının Grek olduğunu biliyordu.
(Not: Türkçe tercümede sünnet ettirdi diyor ama İngilizce Yeni Ahitlerde Pavlus un sünnet ettiği
yazıyor.)
Yahudi Hıristiyanların Pavlus a çok şiddetli bir şekilde karşı çıkmasının
sebeplerinden biride Pavlus un Yahudi olmayanları sünnetsiz olarak Hıristiyan lığa kabul
etmesiydi. Ama Pavlus Yahudilere yaranmak için Tımoteyus u sünnet etti. Ama İşin enteresan
yanı o zamanki sünnet olma yöntemleriydi.Roma zamanında, sünnet metal bir bıçak ile yapılırdı.
Eğer Pavlus Tımoteyus un sünnet olmasıı üstelemişse , sünnet olma ritüelinin 3 gerekli
parçası yerine getirilmeden tamamlanmayacağını hatırlatmamızda yarar var. Birinci şart
milah: sünnet derisinin dış kısmının kesilmesidir. Buda bıçağın bir kez silmesiyle yapılır.
İkinci şart perıah: tamamen açık yatırmak için hala beze yapışan sünnet derisinin iç
astarının yırtılması, bu mohel denilen profesyonel sünnetçinin baş parmağının tırnağı
kullanması ile yapılır. Ritüelin üçüncü ve gerekli parçası mesisah: yaradan
kanın emilmesidir
. Pavlus zamannında mohel in penis i ağzına alarak yarayı
temizlemesi gerekiyordu. Bu Tımoteyus gibi yetişkin bir adam olması durumunda kanama
bol olurdu. Pavlus un Yahudi olmayan dönmelerinin neden sünnet olmaya isteksiz
olduklarını kolaylıkla tahmin edebiliriz. Zaten Antakya Helenistlerim arasında
Tevrat a yönelik daha liberal tutum ortaya çıkmaya başlamıştı ki sünnet geleneğinin
azalmaya başlaması şaşırtıcı değildir. Sünnet bıçağının gerçekte sizi Mesih ten
keseceğini düşünmek Pavlus un aşırılığıyla oldu.(6)
Bir başka deyişle Pavlus Tımoteyus un organını sünnet etmek için ağzına aldı. Ancak
Pavlus un Yeni Ahitte başka yerlerde sünnet olmaya şiddetle karşı çıktığını hatırlayalım.
Galatyalılar 5 2:6
2Bakın, ben Pavlus size şunu söylüyorum, sünnet olursanız Mesih’in size hiç
yararı olmaz. 3Sünnet edilen her adamı bir daha uyarıyorum: Kutsal Yasa’nın tümünü yerine
getirmek zorundadır. 4Yasa ile aklanmaya çalışan sizler, Mesih’ten ayrıldınız, Tanrı’nın
lütfundan uzak düştünüz. 5Ama biz aklanmanın verdiği umudun[ç] gerçekleşmesini Ruh’a
dayanarak, imanla bekliyoruz. 6Mesih İsa’da ne sünnetlilik ne de sünnetsizlik bir işe
yarar; yalnız sevgiyle etkin olan imanın değeri vardır.
Ancak Pavlus kendisini bir beladan korumak için Timoteyus u kendisi sünnet etmekten
kaçınmadı. Düşünülmesi gereken bariz gerçek şu: Yahudiler Timoteyus un sünnet olup
olmadığını anlamak için organını mı kontrol edecekti de Pavlus onu sünnet etti.
Neden başkasına yaptırmadı da kendisi sünnet etti acaba? Yoksa homoseksüel
güdülerimi besliyordu?
Pavlus un öğrencisinin kanlı penisini ağzına alıp emmesine Hıristiyanlar kendilerine
uyan yorumlarla açıklamaya uğraşabilirler ve yalanlayabilirler. Ama biz söylemiyoruz
kendi kitaplarında yazıyor.
Galatyalılar 2 20 de Mesihin kendisinde yaşadığını iddia eden Pavlus yetişkin öğrencinin
kanlı organını ağzına alıp emiyor ve Hıristiyanlar hala onun mektuplarını ve sözlerini
ciddiye alıp Pavlus u Tanrı nın elçisi diye azizleştiriyor?
Pavlus
Pavlus
Pavlus Veya Paul kimdir? Veya Pavlus diye biri gerçekten yaşadımı? Bu soruların kesin yanıtlarını hiç kimse veremez. Çünkü o zamanın Josephus gibi ünlü tarihçilerinde Pavlus hakkında bahsedilmiyor. Gerçi Josephus Hz İsa nın taraftarlarına zulüm eden Saul diye birinden bahsediyor  Ama bu kimsenin değiştiğinden veya Hıistiyan olduğundan bahsetmiyor.  Bu konuda kaynaklar Pavlus un oraya buraya yolladığı mektuplar, Markos, Matta, ve Yuhanna da Pavlus tan zaten bahsedilmiyor . Bu mektupların  Markos , Matta, ve Yuhanna dan önce yazıldığını tarihçiler kabul ediyor ancak bu mektuplardan hiç birinin orjinali yok, hatta orijinalinin kopyesi bile yok. Belki kopyesinin…. kopyeleri var. Peki bu mektupları Korint ten, Efes ten, Selanik ten kim topladı? Nasıl bir araya getirildi? Tarihçiler bu mektupları toplayan kimsenin dualist inanca sahip Sinoplu Marsiyon olduğunu yazarlar ve bu mektuplarda kendi dualist inançlarına göre değişiklik yaptığını tarihçiler ayrıca söyler. Bazı tarihçilerde Tvannalı Apollonıus (Latincesi Pavlus)  diye bir Grek  Mistiğin mektuplarıydı der felan..   Pavlus un 67 yılında Romalılar tarafından öldürüldüğü söylenir ama Roma daki Kolisyum da öldürüldüğüne dair o zamanki kayıtlarda ismine rastlanmaz.  Sonuç olarak  ebedi hayatınızı Pavlus un Oray’a buraya yazdığı mektuplara göre belirleyecek olursanız  bir defa daha düşünün derim ve bunu tamamen kalbimden söylüyorum.
Pavlus un Korintlilere gönderdiği üçüncü mektup:
“Saygıdeğer Korintliler,
Size üçüncü defa yazıyorum ama maalesef  hiçbir cevap alamıyorum. Ben sizin Korintte işinizi nasıl yaptığınızı bilemiyorum, ama geldiğim yerde bu çok kaba bir davranış , mektubuma acele cevap bekler küçüklerin gözlerinden büyüklerinde bir yerinden öperim.
saygılar sevgiler,
Saul , aka  Pavlus , Tarsus .


Kaynaklar
(1) O’Connor, A Critical Life, p6.
(2) A. N. Wilson, Paul:The Mind of the Apostle (W. W. Norton & Co., N.Y., 1997), pp. 75-76.
(3) Aratus, Phenomenae / Phainomena 1-5
(4) Andria Act IV — at this link pp 34-44.
(5) http://www.sacred-texts.com/cla/aot/laot/laot44.htm
(6) A. N. Wilson, Paul The Mind Of The Apostle, (Pimlico, 1998), p. 128

ALINTI
 https://hakikat313.wordpress.com/pavlus/

Hiç yorum yok:

Siz, siz olun Yehova Şahitlerini evinizden, ailenizden ve hatta tanıdıklarınızdan ırak tutun.

Türk insanı üzerine bilinen ya da bilinmeyen birçok oyunlar oynanıyor.  Dünyanın neresinde olursa olsun Müslüman  Türk insani yoğun bir kı...