2 Ağustos 2012 Perşembe

Jim Clinging

1968 yılında îslamı seçen Amerikalı eczacı Jim Clinging, "insanlığın huzura, mutluluğa ve barışa kavuşabilmesi için, Müslümanlığın bütün dünyaya yayılması gerektiğini" söylüyor.
Onun Müslüman oluşunun hikayesi de diğerleri gibi. Şöyle anlatıyor:
"Annem ve babam Allah'ın varlığına inanmaz, inananlarla da alay ederlerdi. Onlara göre Allah kavramı, peygamberler ve dinler, insanlar tarafından uydurulmuştu. Böyle uydurma şeylere inanmak saçmalıktı. Kaliforniya'da oturuyorduk. Arkadaşlarım her pazar sabahı aileleriyle birlikte klliseye giderlerdi. Ben arkalarından bakar kalırdım.
"Liseyi bitirdikten sonra eczacılık eğitimi yapmaya başladım. Kimya dersleri özellikle dikkatimi çekiyordu. Teknolojinin, ancak 1500 derece ısıda üretebildiği amonyak, insan vücudu tarafından 37 derecelik vücut ısısında meydana getiriliyordu. İlim bunu açıklayamıyordu. Tahsilim sırasında böyle örneklerle çok karşılaştım. Bu, hiç aksamayan düzenin bir kurucusu mutlaka vardı. Allah'ın varlığım içimde hissediyor. saygı duyuyordum.
"Yine de boşluk içindeydim. Allah'ı daha iyi tanımalıydım. Bu duygularımı aynı odayı paylaştığımız arkadaşım Robert Hurrycut'a açtım. Robert üç yıl önce Müslüman olmuştu. îkimiz saatlerce konuştuk.
"Bana İngilizce yazılmış bir Kur'an meali verdi. 'Al bunu oku, senin için her şey değişecek' dedi. Bir de İncil alıp ikisini de okumaya başladım. Gayem her iki dini karşılaştırmaktı. Kendime bir din arıyordum. Dinim hurafelere dayanmamalı, akılcı olmalıydı.
"önce İncil'i, ardından da Kur'an-ı Kerimi okudum. Aradaki fark açık olarak ortadaydı. Kur'an'ı elimden bir daha bırakamadım. Yıllarca dinsiz olarak yaşamış, içimdeki boşluktan dolayı bunalıma girmiştim.
"Sonunda ölüm olan bir hayatın benim için hiçbir önemi yoktu. Şahsiyetimde bölünmeler ortaya çıktı. İntihar etmeyi bile düşünmüştüm. Ama, Kur'an'ı okudukça hayatım bir mana, bir değer kazanmaya başladı. Dünya geçiciydi. Ama ölümden sonra yeniden dirilmek. Allah huzurunda hesap vermek vardı...
"Müslüman oldum. Artık benim de bir dinim, sığınacak, şükran duyacak bir Allah'ım vardı. Çocuklugumdan beri yokluğunu hissettiğim, özlemini çektiğim Yaradan'ıma kavuştum."

Hiç yorum yok:

Siz, siz olun Yehova Şahitlerini evinizden, ailenizden ve hatta tanıdıklarınızdan ırak tutun.

Türk insanı üzerine bilinen ya da bilinmeyen birçok oyunlar oynanıyor.  Dünyanın neresinde olursa olsun Müslüman  Türk insani yoğun bir kı...